اقتصادی

افرایش قیمت قندوشکر در ماه رمضان

خبرمهم: قند و شکر از اقلام اساسی پر مصرف در ماه رمضان به شمار می روند. این دو قلم کالای اساسی در کنار اقلام اساسی دیگر در میادین میوه و تره بار عرضه می شود، اما تفاوت قابل توجه قیمت قند و شکر از میادین تا سطح شهر وجود دارد.

قند و شکر از اقلام اساسی پر مصرف در ماه رمضان به شمار می روند. این دو قلم کالای اساسی در کنار اقلام اساسی دیگر در میادین میوه و تره بار عرضه می شود، اما تفاوت قابل توجه قیمت قند و شکر از میادین تا سطح شهر وجود دارد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، واردات کالاهای اساسی در پایان سال گذشته به ۱۹.۶ میلیارد دلار رسیده که از این رقم سهم واردات شکر ۱.۲ میلیون تن به ارزش ۵۴۴.۳ میلیون دلار بوده است. این حجم از شکر وارداتی به همراه تولید داخل نیاز کشور را تامین می کند.

به رغم تامین نیاز قند و شکر کشور، در شب عید شاهد آن بودیم که در یک هفته قیمت قند و شکر افزایش قابل توجه یافت، به ‌نحوی که هر کیلوگرم شکر از ۱۵ هزار تومان به هر کیلوگرم ۱۷ هزار تومان آن هم در عمده‌فروشی‌ها رسید و مشاهدات بازار نشان می‌داد، در سطح شهر هر کیلوگرم شکر تا قیمت ۲۰ هزار تومان نیز به مردم فروخته می‌شد.

در حال حاضر نیز، این اقلام با قیمت بالا در بازار عرضه می شوند و آغاز ماه رمضان بهانه دیگر برای افزایش بیشتر قیمت قند و شکر بوده است.

بر اساس آخرین نرخنامه میادین میوه و تره بار، هر بسته قند شکسته ۷۰۰ گرمی با قیمت ۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان، هر بسته قند شکسته بسته بندی ۳ کیلوگرمی با قیمت ۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان، قند شکسته بسته بندی ۵ کیلوگرمی با قیمت ۱۲۵ هزار تومان، قند شکسته بسته بندی ۱۰ کیلوگرمی با قیمت ۲۴۸ هزار تومان، قند حبه پرسی قیمت هر کیلو گرم با قیمت ۲۲ هزار تومان، قند شکسته فله قیمت هر کیلو گرم ۲۵ هزار تومان، قند شکسته بسته بندی ۱ کیلوگرمی با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و شکر بسته بندی ۱ کیلوگرمی تنظیم بازاری با قیمت ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان عرضه می شود.

اما در سطح شهر، قیمت قند بعضا تا ۲ برابر بیشتر از قیمت آن در میادین میوه و تره بار است و شکر دست کم هر کیلوگرم حدود ۹ هزار تومان گران تر است. به عنوان مثال هر کیلوگرم قند شکسته بسته بندی تا حدود ۵۳ هزار تومان به فروش می رسد، همچنین هر کیلوگرم شکر در سطح شهر بیش از ۲۵ هزار تومان قیمت می خورد./اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا