اقتصادی

آمادگی مدیران برای حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است

خبرمهم: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه گفت هم‌اکنون پنج سازمان زیر مجموعه این قوه فعالیت دارند که همه مدیران آنها به ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک باید برای حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان آماده به خدمت باشند.

دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی روز یکشنبه در بازدید از  پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: نقش سازمان بازرسی در مطالبه از سازمان‌ها به ویژه سازمان‌هایی که به شرکت‌های دانش‌بنیان پاسخگو نیستند از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،وی با اشاره به نامگذاری شعار سال به نام “تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین” از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد:  سوق دهی تولید به سمت تولید دانش‌بنیان و فاصله از خام فروشی مورد تاکید است که از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان چاه نفت اصلی کشور یاد می‌شود.

معاون قوه قضائیه  با بیان اینکه پارک علم و فناوری به عنوان مهمترین محل تمرکز و تجمع شرکت‌های دانش بنیان است،گفت: پارک باید ساختارهایی داشته باشد که متناسب با نیاز شرکت‌های فناور و دانش بنیان به آنها کمک کند.
وی افزود: پارک علم و فناوری برای شرکت‌های کوچک به مشابه باغچه‌ای برای رشد آنها عمل می‌کند و شرکت‌های بزرگ نیز در پارک باید لوکوموتیو حرکت شرکت‌های دیگر شوند.

صاحبکار خراسانی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان با فعالیت های خود، می توانند برای بحث اشتغال زندانیان هم فعال شوند.

 همکاری پارک علم و فناوری با قوه قضاییه

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: پارک باید پاتوق تمام نهادهایی باشد که دلشان برای این مملکت می‌سوزد.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی بر زمینه‌های همکاری گسترده پارک و قوه قضائیه تاکید کرد و افزود: ما باید شرکت‌های دانش بنیان را به لحاظ کمی و کیفی تقویت کرده و آنها را با مسائل حقوقی آشنا سازیم.

وی با اشاره به ضرورت گفتمان سازی برای تحقق شعار سال، تاکید کرد: افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نباید کورکورانه باشد و باید همراه با مصداق، به صورت منطقی و در راستای حل مشکلات در این حوزه گام برداشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: آشنایی هر چه بیشتر مسوولان قضایی با خدمات پارک علم و فناوری ضروری است  و خواستار ارائه شفاف انتظارات و خواسته‌های پارک به دستگاه قضا شد.

سید امیر مرتضوی از سه کمیسیون حل اختلاف، پیشگیری از بحران و صیانت از قوانین و مقررات برای ورود به مسائل حقوقی واحدهای تولیدی در استان نام برد.

وی همچنین از تشکیل ۲۵ هیات اندیشه‌ورز برای آسیب‌شناسی مسائل فناوری استان خبر داد.

معاون توسعه فناوری پارک نیز با اشاره به تفاوت‌های شهرک صنعتی و پارک علم و فناوری اظهار کرد: در پارک علم و فناوری ایده‌ها صرفا بر مبنای دانش شکل می‌گیرند و ما بحث تولید انبوه را در پارک به جز موارد تک نمی‌توانیم داشته باشیم.

داود تفضلی افزود: در حال حاضر ۳۶۷ شرکت و هسته فناور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند که ۱۱۰ شرکت آن دانش بنیان، ۱۰۰ شرکت در مرحله رشد مقدماتی و حدود ۸۰ شرکت رشد یافته هستند.

وی مهم‌ترین مشکل شرکت‌های پارک علم و فناوری را  منابع انسانی و ساختار حقوقی عنوان کرد./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا