اقتصادی

قیمت خودرو ریخت

خبرمهم: تقاضا برای خرید خودرو به پایین ترین سطح خود در یکسال اخیر رسید؛‌ بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر علاوه بر کاهش عرضه شاهد نبود تقاضا در بازار هستیم.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، رصد بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو و سایپا نشان دهنده آن است که از بین رفتن اعتماد در بین خریداران موجب شده تا بازار خودرو بدون مشتری بماند. فعالان این بخش بر این نکته تاکید می کنند که سال گذشته و در روزهای پایانی سال میزان فروش خودرو در روز در نمایشگاه‌های کشور به ۱۰ تا ۱۲ دستگاه می رسید، این در حالی که هم اکنون تقاضا برای خرید خودرو در بهترین حالت در روز به یک دستگاه در نمایشگاه‌ها می رسد.

فعالان بازار خودرو معتقدند این امر نشان از قهر خریداران خودرو با بازار خودرو است، اتفاقی که به دلیل عوامل اثرگذار در بازار خودرو رخ داده است. عواملی همچون نوسان نرخ دلار ، انتظار برای نتایج مذاکرات هسته ای و کمبود عرضه خودرو باز می گردد.

با این شرایط خریداران در انتظار ثبات در بازار دست از خرید کشیده اند و منتظرند تا شاید با رسیدن به ثبات بتوانند با خیال راحتر نسبت به خرید اقدام کنند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

از جمله محصولات ایران خودرو که امروز رشد قیمت داشته اند می توان به «سمند LX با موتورEF۷»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» افت ۱ تا ۳ میلیون تومان داشته اند.

براساس ارزیابی ها امروز «دنا پلاس توربو اتومات» افتی ۲ میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۴۸۰ میلیون تومان قیمت رسید.  اما «دنا معمولی» بدون تغییر در بازار ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «رانا پلاس» نیز از افت قیمت بی نصیب نبود و با افت یک میلیونی در بازار ۳۰۴ میلیون تومان قیمت خورد.

خانواده سمند نیز امروز در بازار هم افت قیمت داشتند. امروز «سمند LX با موتورEF۷» با افت یک میلیون تومانی در بازار ۲۷۹ میلیون تومان به فروش رسید و «سمند سورن» هم افتی ۳ میلیونی در بازار داشت و با قیمت ۳۱۰ میلیون تومان معامله شد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پژو ۲۰۶ امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند. به این ترتیب «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» امروز در بازار ۲۶۷ میلیون تومان در بازار عرضه شد. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» هم در بازار ۳۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و  مدل صندوقدار این خانواده یعنی «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ۳۳۵ میلیون تومان رسید.  به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۶ صندوقدار با مدل ۱۳۹۹ در بازار معامله می شوند./خبرانلاین

ایران 16

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. قدرت خرید مردم اومده پایین، مگه با حقوق ماهی ۴ میلیون تومان میشه الان ماشین خرید، تورم کمر مردم را شکسته،
    در سال ۹۷ با حقوق کارگری باز میشد که یه ماشین قسطی یا با وام خرید، ولی الان حتی فکرش را هم نمیشه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا