اقتصادی

با اوراق بهادار وام بگیر؟!

خبرمهم: رئیس سازمان بورس گفت بعد از فروردین ماه سال آینده اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت،‌ای تی اف و ... پشتوانه توثیق وام‌های خواهند شد که از شبکه بانکی گرفته می‌شود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، مجید عشقی در مراسم رونمایی و افتتاح مرکز داده (دیتاسنتر) بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه در سه سال گذشته گسترش زیادی پیدا کرده است گفت: با توجه به اینکه تعداد سهامداران در این بازار تا ۵۰ میلیون نفر افزایش داشته، ارائه خدمات الکترونیکی در این بازار وارد فاز دیگری شده است.

 وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد معاملات به صورت آنلاین توسط سهامداران انجام می‌شود تاکید کرد: این حجم از گسترش می‌طلبد که یک مرکز اختصاصی برای ارائه خدمات پایدارو ایمن وجود داشته باشد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: من توصیه می‌کنم که ارکان زیرمجموعه بازار سرمایه بتواند در این مرکز داده سرور‌های داشته باشند. همچنین از شرکت بورس تقاضا دارم بالاترین سطح خدمات و پروتکل‌های امنیتی را ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه سامانه‌های معاملاتی در دست کار است گفت: در هفته جاری هم از سامانه‌های جدید نظارتی رونمایی خواهد شد.

عشقی از یک برنامه مفصل برای توثیق اوراق بهادار خبر داد و گفت: بعد از فروردین ماه سال آینده اوراق بهادار شامل اوراق بدهی، سهام عدالت،‌ای تی اف و … پشتوانه توثیق وام‌های خواهند شد که از شبکه بانکی گرفته می‌شود.

همچنین در ادامه مراسم محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس تهران با اشاره به افتتاح دیتا سنتر در این شرکت گفت: این مرکز استاندارد tl۳ را دارد، اما طراحی آن بر مبنای tl۴ است، دو پست بعد در نقطه مختلف تهران به بورس تهران سرویس می‌دهند و زمانی که این دو نقطه دچار بحران شوند ژنراتور‌ها به کمک خواهند آمد.

وی با تاکید بر ایتکه پروتکل‌های امنیتی در این مرکز براساس استاندارد‌های روز دنیا ترتیب داده شده است گفت: همچنین از نرم افزار‌های به روز توسط پیمانکاران استفاده شده است، در آینده نیز از سایتی که پروتکل‌های امنیتی در بستر دیجیتال داشته باشد رونمایی خواهد شد.

وی با تاکید براینکه هدف بورس تهران سرویس دادن به اهالی بازار سرمایه است گفت: دنبال این هستم که دیتاسنتر به عنوان یک شرکت مجزا به کار خود ادامه دهد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا