اقتصادی

افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های قزوین

خبرمهم: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش سه میلیون قطعه‌ای‌ جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 حمیدرضا عزتی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۰ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۵۰۲ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان قزوین انجام شده است که این میزان در  مدت مشابه سال گذشته ۲۷ میلیون و ۶۲۲ هزار قطعه بود و این آمار نشان دهنده رشد حدود ۱۱ درصدی جوجه‌ریزی و به دنبال آن افزایش تولید مرغ در استان است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، وی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون، در مجموع یک هزار ۶۴۸ مورد جوجه ریزی در مرغداری‌های استان قزوین انجام شده است که در  مدت مشابه سال گذشته یک هزار ۳۲۸ مورد بوده است که این آمار هم نشان دهنده افزایش تعداد دوره‌های جوجه‌ریزی در هر واحد مرغداری از میانگین ۳ دوره در سال به ۳.۵ دوره، و همچنین فعال شدن برخی از واحدهایی که سال گذشته غیرفعال بودند، می‌باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استان قزوین با تولید سالانه بیش از ۶۰ هزار تن گوشت مرغ علاوه بر تامین مرغ مصرفی مورد نیاز مردم استان، بخشی از نیاز مصرفی استان‌های همجوار از جمله البرز و تهران را نیز تامین می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ضمن تقدیر از زحمات مرغداران و واحدهای تولیدی طیور این استان برای تامین مرغ مورد نیاز مردم به ویژه در ایام پر مصرف سال، خاطرنشان کرد: با توجه به جوجه‌ریزی انجام شده در دو ماه دی و بهمن، مرغ در استان به اندازه کافی و بیش از نیاز مصرفی مردم استان تولید می‌شود و قطعا در ایام پایانی سال و همچنین ماه مبارک رمضان مشکلی از نظر تامین مرغ مورد نیاز استان وجود ندارد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا