اقتصادی

پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار

خبرمهم: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد در بخش کسب‌وکارهای پایدار خانواده و برای زنان سرپرست خانواده برنامه‌های مفصلی را تدوین کرده‌ و به زودی عملیاتی خواهد شد و در تلاشیم مبلغ تسهیلات به زنان سرپرست خانوار را به ۱۰۰ میلیون و بدون ضامن برسانیم

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه نشست با اقشار زنان در گیلان با اشاره به مهارت و توانمندسازی زنان به عنوان یکی از سیاست‌های این معاونت اظهار کرد: در بخش کسب‌وکارهای پایدار خانواده و برای زنان سرپرست خانواده برنامه‌های مفصلی را تدوین کرده‌ و به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، وی با تأکید بر آسیب‌زدایی از زنان و خانواده به عنوان یکی از اهداف معاونت بانوان گفت: آسسیب‌های مختلفی در حوزه زنان مطرح است و به طور ویژه بحث طلاق است تا مشاوراتی را به صورت کاملاََ رایگان برای زوج‌های جوان در نظر بگیریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه برای زنان بدسپرست و سرپرست خانواده افزود: در تلاشیم تا تسهیلات آسان‌تر با ضامن کم‌تر یا ضامن حذف شده و به این بانوان ارائه کنیم، این اقدامات پس از سفرهای استانی در برخی استان‌ها اجرایی شده و در تلاشیم در گیلان نیز انجام شود.

خزعلی با اشاره به ارائه تسهیلات ۵۰ میلیونی برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست به منظور ایجاد اشتغال‌های پایدار تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مبلغ این تسهیلات افزایش یافته و به یک ضامن رسیده و در تلاشیم مبلغ آن را به ۱۰۰ میلیون و بدون ضامن برسانیم که این مسیر از طریق کارآفرینان و با حمایت و نظارت ما انجام گیرد،.

وی با بیان اینکه طرح ورود زنان به ورزشگاه تصمیم کلان دولت بود، گفت: دولت با در نظر گرفتن حدود شرع مانند تمامی اماکن چنین تصمیمی گرفته و امیدواریم به طور کامل اجرایی شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ۹ مصوبه مهم نشست در گیلان بیان کرد: بخشی از این مصوبات مربوط به بودجه مشاوره خانواده، اشتغال زنان سرپرست خانوار، حمایت از زنان کشاورز، بازماندگان از تحصیل، و بخش عمده‌ای مربوط به بازارچه‌های دائمی و فصلی و اختصاص اعتباری است تا زنان چه در کشاورزی و صنایع دستی به فروش برسانند./اقتصادنیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا