اقتصادیفارس

زمینه عقد قرارداد با تولیدکنندگان مرغ فراهم شد

خبرمهم: مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس از خرید تضمینی ۲۸۰ تُن مرغ در استان فارس خبر داد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، رهام رحمانی گفت: فرایند خرید تضمینی مرغ با هدف حمایت از تولید کنندگان و همچنین تأمین نیاز بازار در ماه‌های آینده بویژه ماه محرم و رمضان انجام می‌شود.

وی با بیان این که تقویت ذخایر استراتژیک استان از دیگر اهداف خرید تضمینی است، اظهار داشت: این آمادگی در مجموعه پشتیبانی امور دام وجود دارد که تا زمان تکمیل ظرفیت سردخانه‌ها خرید تضمینی انجام شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس اظهارداشت: بر این اساس زمینه عقد قرارداد با تولیدکنندگان مرغ فراهم شده و پشتیبانی امور دام مرغ منجمد را به صورت شیرینگ شده در وزن‌های ½ تا ۱/۸ کیلوگرم از مرغداران یا صاحبان زنجیره‌های تولید و اتحادیه‌های مربوطه خریداری می‌کند.

رحمانی با بیان این که مرغداران برای عقد قرارداد می‌توانند به اداره کل پشتیبانی امور دام فارس مراجعه کنند، گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته هر کیلوگرم مرغ منجمد به قیمت ۳۰ هزار تومان از مرغداران خریداری می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس همچنین به خرید مرغ منجمد نژاد آرین به قیمتی بالاتر از قیمت مصوب اشاره و خاطرنشان کرد: با هدف حمایت از تکثیر و تولید مرغ نژاد آرین، این مرغ در اولویت خرید قرار دارد و قیمت آن ۱۲ درصد بیشتر از قیمت مصوب خرید سایر مرغ ها است که با این حساب قیمت خرید مرغ منجمد نژاد آرین به ازای هر کیلوگرم ۳۳ هزار و ۳۶۰ تومان خواهد بود.

رحمانی با تاکید بر این که به لحاظ ذخایر موجود با هیچ کمبود‌ی مواجه نیستیم، تصریح کرد: هم اکنون برنامه‌ای برای توزیع گوشت قرمز یا سفید برای خانوار یا مراکز عمده مصرف در دست اقدام نیست و در فصل خرید به سر می‌بریم؛ اما اگر در آینده برنامه‌ای برای توزیع پیش بینی شود قیمت فروش براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به این که همزمان با خرید گوشت سفید، فرایند خرید گوشت قرمز نیز در حال انجام است، گفت: براساس ابلاغ‌های صورت گرفته قیمت خرید گوشت گوساله برای هر کیلوگرم در محدوده ۵۹ تا ۶۲ هزار تومان خریداری می‌شود، با توجه به این که قیمت گوشت افزایش یافته فعلاً دامداران تمایلی به فروش بره به شرکت پشتیبانی ندارند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس در پاسخ به این که آیا کشتار دام‌های مولد به دلیل مشکلات ناشی از کمبود نهاده همچنان ادامه دارد یا خیر، اظهارداشت: در این خصوص اطلاعات دقیقی در اختیار ما نیست و متولی این بخش سازمان دامپزشکی است؛ با این حال شرکت پشتیبانی امور دام به همراه دیگر نهاد‌های متولی در این حوزه تمام تلاش خود را برای تامین به موقع نهاده‌های مورد نیاز دامداران به کار گرفته اند و نهاده‌هایی مانند ذرت، جو و سویا به طور مستمر و مرتب در حال توزیع است.

رحمانی گفت: در ۱۰ ماهه اخیر ۱۱۷ هزار تن جو، ۷۸ هزار تن ذرت و ۹۰ هزار تن سویا در میان دامداران استان فارس توزیع شده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا