اقتصادی

بازار سهام پوش سبزخواهد شد؟

خبرمهم: بازار سهام در ادامه روند منفی روزهای گذشته امروز نیز حدود ۱۳ هزار واحد افت در شاخص کل را شاهد بود. برخی از کارشناسان به بازگشت بازار در روز آینده امیدوارند.

بازار سهام در ادامه روند منفی روزهای گذشته امروز نیز حدود ۱۳ هزار واحد افت در شاخص کل را شاهد بود. برخی از کارشناسان به بازگشت بازار در روز آینده امیدوارند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: بازار همچنان از عدم اعتماد و نبود نقدینگی رنج می‌برد. زمانی بود که بازار خبرهای منفی را می‌بلعید و هر سهمی را به هر قیمتی می‌خرید و حالا بورس به خبرهای مثبت بی‌اعتنا است.

وی ادامه داد: در بازارهای جهانی شاهد رشد ارزش کامودیتی‌ها هستیم. این موضوع می‌تواند نجات‌بخش بازار باشد. با توجه به این موضوع گروه‌های پالایشی و فلزات به خوبی حمایت شدند.

رئیسی عنوان کرد: گروه بانکی بی‌اعتنا به نرخ تسعیر ارز در نزدیکی حمایت شاخص این گروه معامله می‌شود. گروه خودرو نیز نشان داد حمایت ۱۸۵ هزار واحدی شاخص این گروه لیدرهای بانکی را از سمت صف فروش برگرداند. این موضوع نشان از تقاضای قوی در قیمت‌های منفی دارد.

بازار تحت تاثیر چه عواملی است؟

این کارشناس تصریح کرد: با توجه به نوع معاملات اکثر سهم‌های بازار، برای فردا مثبت شدن شاخص محتمل است. تغییراتی نیز به لحاظ تکنیکالی در نمودار شاخص مشاهده می‌شود که سد حمایتی مهمی در محدوده یک میلیون و ۳۳۰ هزار را نشان می‌دهد. این عدد محتمل‌ترین نقطه بازگشت شاخص است.

وی خاطرنشان کرد:  افزایش قیمت نفت، افزایش قیمت‌های جهانی فلزات، تاثیر احتمالی توافق برجامی بر گروه‌های خودرو و بانک و تاثیر نرخ تسعیر ارز بر گروه بانکی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر بازار سهام است.

رئیسی اظهار کرد: از طرفی حجم پایین معاملات نشان می‌دهد که فروشنده قوی در بازار نمانده است. در حقیقت تمام پولی که سال ۹۹ وارد شده بود طبق آمار خارج شده است. در این مرحله برای شروع رشد نیاز به پول هست که تورم آن را در آینده نزدیک با خود خواهد آورد./تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا