اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار

خبرمهم: قیمت دلار در بازار پنجشنبه با یک دهم درصد کاهش، ۲۷۶۵۷ تومان اعلام شده است. اما پیش‌بینی رییس سابق کانون صرافان از قیمت دلار چیست؟

 آخرین روز معاملاتی هفته اول آبان با یک دهم درصد کاهش، ۲۷۶۵۷ تومان اعلام شده است.قیمت دلار در معاملات روز چهارشنبه پنجم آبان تا ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان هم رفت و پیش‌بینی می‌شد اگر خبر جدیدی از مذاکرات هسته‌ای نرسد، دلار وارد کانال قیمتی جدید شود. اما توئیت معاون وزیر امور خارجه، روند بازار را تغییر داد و قیمت دلار امروز ششم آبان به حدود ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

توئیتی که دلار را ارزان کرد

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در حساب توئیتر خود خبر جدیدی از آغاز مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد. او بعد از ملاقات با انریکه مورا در بروکسل نوشت: «توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر، مذاکرات را شروع کنیم و تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.»

این به آن معناست که مذاکرات هسته‌ای ایران در ماه جاری آغاز می‌شود. این خبر می‌تواند روند افزایشی قیمت دلار را تغییر دهد و روند بازار را معکوس کند.

این توئیت باقری در حالی است که سیگنال روز گذشته وزیر امور خارجه، قیمت دلار در بازار را افزایش داد. امیر عبدالهیان مجددا بر مواضع پیشین خود تاکید کرده بود. موضعی که در آن، آغاز مذاکرات مشروط به آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران بود. این پیش‌شرط ماه گذشته هم اعلام شده و مقامات امریکایی هم واکنش مثبتی به آن نشان نداده بودند.

بازار زیر فشار تنش‌های سیاسی

رییس سابق کانون صرافان ضمن اشاره به روند افزایشی بازار ارز در هفته اول آبان تحت تاثیر اخبار و تنش‌های سیاسی و اقتصادی، در مورد کاهش قیمت دلار طی روز‌های آینده ابراز امیدواری کرد.

کامران سلطانی‌زاده، با اشاره به تاثیر‌پذیری سریع بازار ارز از اتفاقات سیاسی و اقتصادی، درباره علت افزایش قیمت دلار توضیح داد: طی چند روز گذشته تنش بین ایران و آذربایجان و تاثیر آن در روند بازگشت ارز صادراتی، نامشخص بودن وضعیت برجام و تعلل در برگزاری دور بعدی مذاکرات و همچنین جو روانی تهدید حمله به ایران از سوی رژیم صهیو‌نیستی و پاسخ متقابل ایران، از جمله عوامل سیاسی تاثیر‌گذار بر افزایش قیمت دلار بود.

این تحلیلگر بازار ارز ادامه داد: علاوه بر این موارد، زمزمه حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و گمانه‌زنی‌ها درمورد تاثیر این موضوع، بر افزایش قیمت کالا‌های اساسی، حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت و شایعه افزایش قیمت و کمبود بنزین، از دیگر اتفاقات منفی بود که در روند صعودی بازار ارز نقش داشت.

سلطانی‌زاده به تغییرات قیمت دلار هم اشاره کرد و گفت: بر این اساس درحالی‌که دلار در مهر به کانال ۲۶هزار تومان کاهش یافته بود و هفته پیش هم در محدوده ۲۷۲۰۰تومان نوسان داشت، از اول آبان تحت تاثیر اتفاقات و اخبار منفی در مسیر صعودی قرار گرفت.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا