اقتصادی

تامین سوخت زمستانی با واردات گاز از ترکمنستان برطرف می‌شود

خبرمهم: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد طبق گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با واردات گاز از ترکمنستان، نگرانی کشور برای تامین سوخت زمستانی برطرف خواهد شد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، «مصطفی نخعی» ‌ در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز «مجید چگینی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برای بیان برنامه‌های آتی شرکت ملی گاز ایران و نیز تأمین سوخت زمستانی کشور حضور یافت. چرا که تامین گاز خانگی و صنعتی مسئله بسیار مهم برای مردم، صنعتگران و  نمایندگان مجلس است.سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره سوال از چگینی برای ناترازی گاز و محدود کردن سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها که سبب خاموشی برق شده است، ‌ افزود: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برنامه‌های خود را برای جلوگیری از قطعی گاز مطرح کردند که ازجمله آن تلاش برای مذاکره با ترکمنستان و احیاء قرارداد قبلی است تا با واردات گاز از ترکمنستان گاز شرق و شمال شرق کشور را تامین کنند.
نخعی با بیان اینکه مذاکرات مسوولان مربوطه با مقامات ترکمنستان در حال انجام است، اضافه کرد: در این راستا وزیر نفت چند روز گذشته به ترکمنستان سفر کرد و درصورت واردات دوباره گاز از ترکمنستان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برای تامین سوخت زمستانی منتفی می‌شود.
وی با بیان اینکه ذخیره سازی سوخت زمستانی در مجموعه وزارت نفت به‌صورت مستمر در حال انجام است، عنوان کرد: این موضوع می تواند بخشی از کسری گاز را با سوخت مایع(مازوت و گازوئیل) جبران کنند.
به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اگر برنامه‌ریزی‌ها و ذخیره سازی‌های سوخت به درستی انجام شود، زمستان امسال  کشور با مشکل کمتری در تامین گاز و به تبع آن تامین برق رو به رو خواهد بود. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا