اقتصادی

سبزپوشی بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

خبرمهم: هفته گذشته برای فعالان بورسی هفته سرنوشت‌ساز و البته پر از اما و اگر بود.

در میانه‌های هفته معاملاتی گذشته با تصمیم هیات دولت ترکیب اعضای شورای عالی بورس تغییر کرد و سرانجام چهارشنبه مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار شد تا پرونده ۸ماهه ریاست دهقان‌دهنوی در سازمان بورس بسته شود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، فراز و فرودهای مدیریتی سازمان در حالی رخ داد که در هفته‌های گذشته حرکت شاخص بورس در مسیر نزولی قرار داشت و ریزش غیرمنتظره‌ای را تجربه کرده بود اما دیروز بازار سهام روی متفاوتی از خود را به نمایش گذاشت به طوری که در نخستین روز از فعالیت رییس جدید کار خود را توفانی آغاز کرد و در نهایت توانست کانال یک‌میلیون و ۴۰۰‌هزار واحد را پس بگیرد.

هفته سرنوشت‌‌‌ساز بازار سهام

مثبت شدن شاخص در روند معاملات شنبه در حالی بود که بازار سرمایه از شهریورماه روزهای ناامید‌کننده‌ای را به خود دیده است. به گفته تحلیلگران تعیمم دادن روند صعودی شاخص در روزهای آینده کمی دور از ذهن است. با این حال امروز و فردا روزهای تعیین‌کننده‌ای برای بازار محسوب می‌شوند. برخی تحلیل‌ها از نوسانی بودن معاملات حکایت می‌کند و برخی دیگر نیز نشان می‌دهد اگر طرف عرضه سنگین شود این چرخه می‌تواند ادامه یابد اما در صورتی که شاهد برتری تقاضا نسبت به عرضه باشیم می‌توان به رویکرد تعادلی شاخص امیدوار بود. با این حال کارشناسان معتقدند با انتشار گزارش عملکرد بنگاه‌‌‌های بورسی در نیمه نخست سال که در هفته پایانی مهر روی سامانه کدال خواهد نشست، با اطمینان بیشتر می‌توان در خصوص آینده قیمت سهام اظهارنظر کرد. گزارش‌هایی که دید دقیق‌‌‌تری نسبت به پتانسیل‌‌‌های پیش‌‌‌روی سهام و سود آتی آنها به معامله‌‌‌گران خواهد داد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا