اقتصادی

خودرویی‌ها در تقابل با نوسانگیرها/ آیا شاخص خودرو صعودی می‌شود؟

خبرمهم: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود نقدینگی مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند باعث تغییر روند نزولی شاخص صنعت خودرو شود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه؛ در رابطه با تحلیل تکنیکال صنعت خودرو بیان کرد: شاخص صنعت خودرو در بازه زمانی کوتاه مدت روند صعودی داشته که در حال حاضر این روند را شکسته و به آن هم پولبک زده است. این شاخص در محدوده حمایتی ۱۹۰ هزار و ۷۰۰ واحد تا ۱۹۶ هزار و ۹۹  واحد قرار دارد که محدوده قوی به نظر می‌آید. در این محدوده احتمال حمایت و ورود پول جدید به نمادهای خودرویی وجود دارد. همان طور که امروز شاهد این اتقاق بودیم.پورکار با اشاره به این موضوع که روند بلند مدت شاخص خودرویی نزولی است عنوان کرد: اگر بخواهیم روند یک ساله را برای شاخص صنعت خودرو در نظر بگیریم این روند همچنان نزولی است. افزایش حجم معاملات مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند باعث تغییر این روند شود، اما متاسفانه هنوز حجم معاملات بالایی را در شاخص خودرویی شاهد نیستیم و معمولا حجم‌هایی که وارد شدند پایین هستند و هدف نوسان گیری دارند.
آراد پورکار تصریح کرد: هچنین اسیلاتور Rsi خط روند نزولی خودش را شکسته و یک حالتی رنج درست کرده است که شرایط نسبتا خوبی دارد. اندیکاتور Macd نیز در فاز اصلاحی است. در نتیجه در کوتاه مدت هر دو اسیلاتور‌ها واگرای مخفی داده اند و واگرایی مخفی  این مورد را نشان می دهد که شاخص خودرویی روی همین محدوده ۱۹۰ تا ۱۹۶ هزار واحد، پتانسیل جذب نقدینکی دارد.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:  در تصویر دوم نیز اندیکاتور ایچیموکو را مشاهده می کنیم که در فاز نزولی قرار دارد. اگر شاخص گروه خودرو بخواهد یک موج صعودی را شروع کند اولین مقاومت می‌تواند کف ابر کومو که با خط روند صعودی تلاقی دارد باشد. اما اگر این شاخص بخواهد آن محدود را رد کند ۲۳۶ هزار تا ۲۴۲ هزار واحد محدوده مقاومتی اول و ۲۶۷ هزار تا ۲۷۹ هزار واحد هدف دوم شاخص خودرویی است. اما برای رسیدن به این محدوده ها این شاخص در وهله اول باید خودش بالاتر از ابر کومو تثبیت کند. شاخص صنعت خودرو  پتانسیل رسیدن به اهدافش را که قبل از اتمام سال،  یعنی در همین نیمه دوم امسال را دارد، ولی همه چیز منوط به این است که اخبار آینده صنعت خودرو نقدینگی را به این سمت بیاورد.
پور کار در پایان عنوان کرد: خبر مذاکرات برجام می‌تواند بر روی صنعت خودرو تاثیر گذار باشد. برداشتن نرخ‌های دستوری و برداشته شدن فاصله قیمت کارخانه تا بازار از جمله اخباری است که به شدت روی صنعت خودرو اثر مثبت می‌گذارد و مباحث بنیادین شرکت‌های این صنعت را تحت تاثیر قرار می دهد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا