اقتصادی

صنعت پتروشیمی می‌تواند اقتصاد ایران را احیا کند

خبرمهم: دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تأکید بر حمایت از توسعه صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند اقتصاد ایران را احیا کند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، احمد مهدوی در نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و جمعی از مدیران پتروشیمی جم اظهار کرد: ما کمیسیون صنایع را به خودمان خیلی نزدیک می‌دانیم و احساس می‌کنیم مشکلات را درک می‌کند. توقع این است که به ما کمک شود، چراکه اگر شما ما را پشتیبانی نکنید دچار مشکل می‌شویم.وی ضمن تشکر از اعضای کمیسیون صنایع و هیئت رئیسه مجلس و فراکسیون توسعه صادرات گفت: راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی جم به تولید خاویار پتروشیمی کمک می‌کند، یعنی از طرح‌های پیشران با ارزش افزوده است.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به تحریم و مسائل و مشکلات ناشی از آن اظهار کرد: اگر از صنعت پتروشیمی حمایت شود تا ۱۰سال دیگر نیازی به ارز نفت وجود ندارد و ارز پتروشیمی‌ها حداقل ۶۰ الی ۷۰ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند و مشکلات تحریم به حداقل می‌رسد.
مهدوی یادآور شد: صنعت پتروشیمی به‌عنوان راه نجات و لکوموتیو حرکت اقتصادی کشور می‌تواند نقش ایفا کند، به شرطی که حرف‌ها و نیازهای ما را درک کنند.

ظرفیت‌های بالقوه صنعت پتروشیمی در کشور را باید به فعل رساند

رضا علیزاده – مدیرعامل پتروشیمی جم نیز در این نشست به جایگاه منحصربه‌فرد این مجتمع از نظر تنوع تولید و صادرات گفت: می‌توان با تصویب قوانین و ایجاد فرصت، ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه پتروشیمی را به فعل رساند.
وی گفت: کمیسیون صنایع مجلس در رفع مشکلات و موانع تولید و توسعه کسب‌وکارها به‌ویژه در حوزه پتروشیمی‌ها جایگاه خاصی دارد.
وی با اشاره به بعضی از مشکلاتی که صنعت پتروشیمی در صحنه عمل با آن درگیر و روبه‌روست و امیدواریم کارگروه پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس نهایت همکاری، توجه و حمایت را از این حوزه به عمل بیاورد، افزود: ما مسائل موجود را منعکس می‌کنیم و انتظار داریم دیدگاه‌های انجمن صنفی و لوایحی که در عرصه پتروشیمی به مجلس می‌آید مورد توجه خاص نماینده‌ها و ریاست مجلس واقع شود.
مدیرعامل پتروشیمی جم به تأکید رهبر معظم انقلاب بر رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان و صنایع مولد اشاره کرد و گفت: در میانه تحریم‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، پتروشیمی‌ها نقش ارزنده‌ای در تأمین ارز مورد نیاز کشور ایفا کرده‌اند. ظرفیت این صنعت چند برابر این است و می‌توان با جلوگیری از خام‌فروشی و توجه بیشتر به این عرصه، سود بیشتری را عاید کشور و فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد کرد و می‌توان با تصویب قوانین و ایجاد فرصت، ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه پتروشیمی را به فعل رساند. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا