اقتصادی

هفته جذاب بورس؛ شاخص کل ریزش نمی‌کند!

خبرمهم: در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته آینده گردآوری شده است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:
روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
۱. مثبت. افزایشی
۲. بدون تغییر چشمگیر
۳. منفی. کاهشی

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.

نام کارشناس توضیحات
کوروش آسایش گزینه دوم. ارزش معاملات پایین و افزایش نرخ دلار که باعث ارزنده شدن بیشتر سهم‌ها می شود، سبب خواهد شد که بازار در هفته بعد در تقابل عرضه و تقاضا باشد.
نوید اختری زاده گزینه اول. به دلایل؛ افزایش نرخ دلار در بازار آزاد و تاثیر مثبت بر شرکت های دلار محور، افزایش قیمت نفت جهانی و تاثیر مثبت بر گروه پالایشی و گزارشات ماهانه خوب سایر صنایع.
آرتا اسدی گزینه اول. شاهد روند افزایشی کوچکی خواهیم بود؛ با توجه به اینکه بازار یک اصلاح جزئی را انجام داده و احتمالا رشد کوچک زیر ۱۰ درصد را داشته باشیم.
امید پورمحمود گزینه دوم. با توجه به قرار گرفتن شاخص کل و شاخص هم وزن در محدوده بین مقاومت و حمایت، احتمالا در هفته آینده شاخص کل و شاخص هم وزن حالت نوسانی و مقداری افزایش و کاهش داشته باشند. در کل این دو شاخص تغییر چشمگیری نخواهند داشت.
محمد خبری زاد گزینه دوم. تغییرات نرخ دلار و انتشار گزارش های ماهانه شرکت ها می توانند محرکی برای بازار باشند. اما از آنجایی که دلار نیمایی تغییر آنچنانی نداشته و تفکر قیمت گذاری دستوری در بخش های صنعتی و اقتصادی کشور همچنان وجود دارد، بازار مجددا با ابهام رو به رو می شود. باید منتظر سیاست های وزارت اقتصاد و وزارت صمت در دولت جدید باشیم.
سجاد دولت دوست گزینه اول. به علت؛ افزایش نرخ ارز و گزار‌ش‌های ماهانه خوب شرکت‌ها.
محمدرضا صادقی مقدم گزینه اول. گزارش های فوق العاده شرکت های صنعت پتروشیمی و چشم انداز مثبت گروه پالایشی به علاوه ورود دلار به کانال ٢٨ هزار تومان می تواند سبب حرکت مثبت بازار باشد.
مصطفی صفاری گزینه دوم. باید صبر کرد تا تغییر مدیران اقتصادی دولت مانند رئیس کل بانک مرکزی انجام شود.
وحید کشمیری پور گزینه اول. افزایش قیمت دلار، اصلاح قیمتی و زمانی اخیر در قیمت سهام، در پیش بودن گزارش های ۶ ماهه که احتمالا مورد استقبال بازار قرار گیرد؛ همگی نشان از این دارد که روزهای خوب بازار سرمایه در پیش خواهد بود.
حسین مرید سادات گزینه دوم. با توجه به ارزش معاملات در هفته گذشته، نمی توان بازار پرقدرتی را پیش بینی کرد.

با توجه به نتیجه نظرسنجی و انتخاب ۵۰ درصدی گزینه اول (مثبت و افزایشی) و ۵۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر)، نمی توان کاهش آن چنانی در شاخص کل بورس را برای هفته پیش رو متصور بود و باید شاهد حرکت نوسانی و رو به بالای شاخص کل بورس به سمت بالا (هر چند به مقدار کم) باشیم. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا