اقتصادی

فروش آنلاین شهاب سنگ در ایران / یک کیلو شهاب‌سنگ ۲ میلیارد!

خبرمهم: سالانه تنها چند شهاب سنگ از جو زمین عبور می‌کند و تعداد کمی از آنها به دست دانشمندان می‌رسد. اما در ایران این شهاب‌سنگ‌ها را به راحتی می‌توان در سایت‌های خرید و فروش آنلاین پیدا کرد. شهاب‌سنگ‌هایی که فروشندگان ادعا می‌کنند شناسنامه دارند و اصل هستند. اما قیمت شهاب سنگ‌ چقدر است؟

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، هرساله تعداد کمی شهاب سنگ به سطح زمین برخورد می‌کند و از این تعداد تنها چند عدد به دست دانشمندان می‌رسد. با این حال به نظر می‌رسد تعداد شهاب‌سنگ‌هایی که سایت‌هایی چون دیوار و شیپور آگهی شده، بیشتر از کل شهاب‌سنگ‌هایی است که سالانه به زمین می‌رسد.اما فروشندگان ادعا می‌کنند شهاب سنگ را با ضمانت اصل بودن و داشتن شناسنامه می‌فروشند. البته با قیمت‌های بسیار متنوع و گاهی نجومی.

یک کیلو شهاب‌ سنگ‌ چند؟

قیمت شهاب‌سنگ‌های آگهی شده متغیر است، از یک میلیون تا دو میلیارد تومان! برخی از آگهی‌کنندگان گفته‌اند شهاب سنگی که می‌فروشند اصل است و حتی گفته‌اند «معامله بعد از صحت شهاب سنگ‌ بودن» انجام می‌شود.
یکی می‌گوید شهاب سنگ الماسی دارد و قیمت آن، دو میلیارد تومان است و دیگری قیمت را ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرده اما گفته شهاب سنگ بدون شناسنامه است. برخی می‌گویند شهاب‌سنگ آنها آهنی است و قدرت جذب آهن دارد و همین دلیل اصل بودن آن است.
اما برخی ازشهاب‌سنگ‌ها هم شناسنامه دارند. به گفته یکی از فروشندگان «این شهاب سنگ‎‌ها دارای شناسنامه‌ معتبر از دانشگاه خوارزمی هستند.» این در حالی است که به گفته کارشناسان این عرصه تاکنون تنها اصالت ۱۰۰ شهاب سنگ در ایران مورد تایید قرار گرفته است. پس به نظر می‌رسد داشتن شناسنامه از دانشگاه برای فروش راحت‌تر است.
سنگ‌های زیادی به عنوان شهاب‌سنگ یا الماس و یا یاقوت در این سایت‌ها مورد فروش قرار گرفته که هیچ‌گونه اعتباری ندارد. برخی از این شهاب سنگ‌ها حتی با قیمت‌های میلیاردی معامله می‌شوند مانند شهاب‌سنگ‌های مریخی یا شهاب‌سنگ‌های ماه که ظاهرا قیمت بیشتری دارند. /تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا