اقتصادی

رشد قیمت جهانی طلا/ روند بازار ارز صعودی شد

خبرمهم: در آخرین روز تابستان اخبار سیاسی و برخی صحبت ها در خصوص محدودیت تراکنش‌های بانکی نقش مهمی در تحولات بازار ارز و طلا داشت.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، در آخرین روز از تابستان ۱۴۰۰،  بازار ارز با نوسانات زیادی بسته شد که حاصل شایعات اخیر در رابطه با اعمال محدودیت تراکنش های بانکی بود. برخی از رسانه ها با انتشار خبر نادرست، مبنی بر محدودیت کل تراکنش ها به ۲۰ بار در روز؛ بسیاری از فعالان اقتصادی را تشویق به خرید ارز کردند و بازار هم واکنش خوبی از خود نشان نداد.این در صورتی است که بازار چند هفته ای است که به مذاکرات هسته ای چشم دوخته تا مطابق با آن واکنش نشان دهد اما بسیاری از فعالان با برجسته کردن قسمتی از صحبت های رئیس جمهور مبنی بر بازگشت آمریکا به برجام روند بازار را به دست گرفتند.

افزایش قیمت دلار

دلار آمریکا امروز (۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰) با نرخ ۲۷ هزار و ۴۴۵ تومان کار خود را آغاز کرد و در ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه به بالاترین نرخ روز خود، یعنی ۲۷ هزار و ۶۳۱ تومان رسید. در ساعت ۱۴ و ۵۵ دقیقه کمترین نرخ امروز ارز، ۲۷ هزار و  ۳۶۵ تومان رقم خورد.
نرخ فعلی دلار در زمان تهیه این گزارش به ۲۷ هزار و ۵۳۱ تومان رسیده است. قیمت دلار نسبت به روز گذشته خود افزایش ۰.۲۷ درصدی را تجربه کرد.
پس از بازار ارز نوبت به قیمت جهانی طلا می رسد که با بررسی های انجام شده، بازار جهانی طلا روند صعودی داشته و نسبت به روز گذشته خود افزایش ۰.۷۲ درصدی را به ثبت رساند و قیمت جهانی آن در زمان تهیه این گزارش به یک هزار و ۷۷۳ دلار رسید.
بازار طلا و ارز به شدت تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار دارد و همچنان باید دید که در هفته های آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چه تاثیری بر بازار ارز می گذارد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا