اقتصادی

تاثیر تحولات بین المللی بر نرخ ارز؛ آینده بورس در دستان دلار!

خبرمهم: در هفته گذشته روند نرخ بازارهای مالی ازجمله ارز، سکه و بورس نزولی بود و در این گزارش نظر و پیش بینی کارشناسان را برای این بازار ها شرح داده ایم.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، بورس هفته آتی را در حالی آغاز می‌کند که ابهاماتی مانند نرخ ارز، نرخ اوراق بدهی و قیمت گذاری دستوری وجود دارد، آن ها متغیرهایی هستند که سایه خود را پیش از پیش بر روی بازار سرمایه انداخته‌اند. همچنین کارشناسان عقیده دارند بعد از رشد بیش از ۴۰ درصدی شاخص کل از خرداد ماه تاکنون، بازار برای ادامه روند مثبت خود، حداقل نیاز به اصلاح زمانی و دست به دست شدن سهام دارد. اصلاحی که زمان پایان آن را نمی‌توان دقیق پیش بینی کرد.در هفته گذشته بازار طلا و سکه به طوری کلی روند نزولی داشت که البته در اواسط هفته نرخ آن ها اندکی افزایش یافت که یکی از علت های آن را می توان به اصلاح قیمت نسبت داد و البته برخی معتقدند که ورود سکه‌بازان به بازار ارز، زمینه‌ساز افزایش قیمت دلار شد.
البته ناگفته نماند به گفته برخی از کارشناسان یکی از مهم‌ترین عواملی که انتظارات معامله‌گران در روزهای اخیر را تحت تاثیر قرار داد، بحث‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای بود و همین امر سبب شد میزان فروش‌ در بازار  افزایش یابد  و دلار به محدوده نرخ اوایل هفته باز گردد و روند  نزولی را  از  سر گیرد.

نام ارز قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۰

قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۱

قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۲

قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۳

قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۴

قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۵

دلارآمریکا ۲۶.۶۵۰ ۲۶.۶۱۰ ۲۶.۶۸۶ ۲۶.۷۳۷ ۲۶.۷۳۷ ۲۶.۸۸۲
یورو ۳۱.۲۵۰ ۳۱.۳۷۴ ۳۱.۳۵۷ ۳۱.۴۵۸ ۳۱.۵۳۹ ۳۱.۶۰۷
بازار طلا نیز با توجه به نوسان محدود اونس جهانی در هفته گذشت متاثر از قیمت ارز روند نرولی داشت و در اواسط هفته در یک قدمی کانال ۱۲ میلوین تومانی قرار گرفت، اما به پله ۱۱ میلیون تومانی عقب گرد کرد. شما می‌توانید با استفاده از جدول زیر قیمت انواع سکه و طلا را در طی هفته گذشته مشاهده کنید
نام محصول قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۰

قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۱

قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۲

قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۳

قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۴

قیمت (تومان)

۱۴۰۰/۰۶/۲۵

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱.۹۲۰.۰۰۰ ۱۲.۱۰۰.۰۰۰ ۱۲.۰۷۰.۰۰۰ ۱۲.۱۲۰.۰۰۰ ۱۲.۱۵۰.۰۰۰ ۱۲.۰۵۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم ۱۱.۵۰۰.۰۰۰ ۱۱.۵۰۰.۰۰۰ ۱۱.۶۰۰.۰۰۰ ۱۱.۶۰۰.۰۰۰ ۱۱.۶۰۰.۰۰۰ ۱۱.۶۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۶.۲۰۰.۰۰۰ ۶.۱۵۰.۰۰۰ ۶.۱۳۰.۰۰۰ ۶.۱۵۰.۰۰۰ ۶.۱۷۰.۰۰۰ ۶.۱۵۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳.۷۵۰.۰۰۰ ۳.۷۰۰.۰۰۰ ۳.۷۰۰.۰۰۰ ۳.۷۲۰.۰۰۰ ۳.۷۰۰.۰۰۰ ۳.۷۰۰.۰۰۰
سکه گرمی ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰
اونس جهانی یک هزار و ۸۲۸ دلار و ۳۹ سنت یک هزار و ۸۲۸ دلار و ۳۹ سنت یک هزار و ۸۲۸ دلار و ۲۷ سنت یک هزار و ۸۱۸ دلار و ۲۸ سنت یک هزار و ۷۹۷دلار و ۷۱ سنت یک هزار و ۷۸۸دلار و ۴۵ سنت
طلای ۱۸ عیار ۱.۱۶۰.۲۰۰ ۱.۱۶۲.۳۰۰ ۱.۱۶۸.۱۰۰ ۱.۱۶۹.۷۰۰ ۱.۱۶۹.۲۰۰ ۱.۱۷۰.۸۰۰

حال باتوجه به اینکه شرایط بازار های  مالی را در هفته گذشته شرح داده ایم پیش بینی شرایط بازار ارز، سکه و بورس را در روزهای آینده را از کارشناسان و فعالان این حوزه جویا شده ایم  که ادامه این گزارش برای شما بیان می کنیم.

بازار طلا و سکه متاثر از نرخ  ارز تغییر خواهد کرد

محمد کشتی آرای نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: رکود در بازار سکه و طلا به دلیل نبود تقاضا در ماه محرم و صفر تشدید شده است و از طرفی بحث مذاکرات برجام، نوسان نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم سبب شده است که میزان معاملات در بازار اُفت کند اما اگر بازار ارز به ثبات قیمتی معقول برسد در پی آن ثبات نرخ طلا و سکه را خواهیم داشت که در پی این موضوع سرمایه گذاران برای این بازار انگیزه بیشتری خواهند داشت.
او درباره پیش بینی بازار در روزهای آینده گفت: اگر اونس جهانی و روند نزولی قیمت دلار ادامه دار باشد با توجه به اینکه در بازار تقاضا وجود ندارد کاهش قیمت طلا و سکه دور از انتظار نیست اما رویدادهای بین المللی نظیر برجام می تواند بر نرخ ارز تاثیر بگذارد بنابر این نرخ  عواملی که بر طلا و سکه تاثیر می گذارد متغییر است.
او درباره پیش بینی بازار در روزهای آینده گفت: اگر نوسان اونس جهانی و روند نزولی قیمت دلار در روزهای آینده ادامه دار باشد با وجود کاهش تقاضا در بازار کاهش قیمت طلا و سکه دور از انتظار نیست اما رویدادهای بین المللی نظیر برجام می تواند بر نرخ ارز تاثیر بگذارد بنابر این روند قیمت  عواملی که بر نرخ طلا و سکه تاثیر می گذارد متغییر است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا