اقتصادی

قیمت بلیت هواپیما برای اربعین شاید به کمتر از ۵ میلیون تومان هم برسد

خبرمهم: یک مقام مسئول گفت: نرخ بلیت پرواز اربعین ۵ میلیون تومان است، اما نرخ پروازهای ایرلاین های خارجی و داخلی با نرخ مصوب شده متفاوت است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی، با بیان اینکه قیمت مصوب بلیت هواپیما برای سفر اربعین ۵ میلیون تومان است که از ۲۸ شهریور ماه پیش فروش آن آغاز می‌شود، گفت: ۵ میلیون تومان نرخ مصوب برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه است، اما بلیت هواپیما برای مسیر نجف در سایر ایام ممکن است، بیشتر و یا کمتر باشد.او با بیان اینکه در حال حاضر پرواز به کشور عراق انجام می‌شود، گفت: مسافرانی که بتوانند از سفارت عراق ویزا تهیه کنند با توجه به پرواز‌های داخلی و خارجی که وجود دارد، می‌توانند بلیت تهیه کنند.
خوشخو همچنین در واکنش به قیمت‌های نجومی بلیت پرواز عراق با ایرلاین‌های خارجی هم گفت: با توجه به آنکه برخی از این ایرلاین‌ها به صورت کانکشنی پرواز دارند، بنابراین نرخ قیمتی آن‌ها متفاوت است.
به گفته این مقام مسئول به طور مثال پرواز‌های نجف قطر ایروز به دلیل آنکه در قطر هم نشست دارند، بنابراین نرخ‌های آن‌ها بالاتر است.
خوشخو افزود: نرخ بلیت ۵ میلیون تومان تنها برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر قرار است ۱۱ شرکت هواپیمایی داخلی و دو شرکت هواپیمایی خارجی (العراقیه و فلای‌عراق) در پروازهای اربعین مشارکت کنند، افزود: تمامی مسافران باید تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعت پیش از سفر، به همراه کارت واکسن هر دو دوز را داشته باشند.
او گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای جابه‌جایی ۳۰ هزار نفر زائر ایرانی، ۴۰۰ سورت پرواز در قالب ۲۰۰ پرواز رفت و ۲۰۰ پرواز برگشت انجام  می شود ، همه شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند. فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز را برای پروازهای اربعین درنظر گرفته‌ایم، البته بنا را بر این گذاشته‌ایم که اگر تعداد زوار با هماهنگی دو طرف افزایش یابد، فرودگاه‌های دیگر را فعال کنیم.
براساس این گزارش از روز گذشته با اعلام نرخ مصوب تعدادی از آژانس ها و دفاتر اقدام به فروش بلیت به بهانه اربعین می کنند.
گفتنی است، شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند که ممکن است بسته به ساعات و میزان تقاضا در ایام پیش از اربعین قیمت ها کمتر یا بیشتر هم شود اما نرخ مصوب همان ۵ میلیون تومان است.
با توجه به آنکه تنها برای ایام اربعین ۳۰ هزار نفر مسافر آن هم تنها از طریق هوایی پذیرش می‌شوند، بنابراین همین موضوع باعث شده برخی از سود جویان از این فرصت استفاده کنند، به طوری که شاهد تبلیغات تور زمینی برای اربعین هستیم  که به گفته مسئول بخش راهداری به هیچ عنوان فروش بلیت برای مرزهای زمینی نداریم، بنابراین فریب کلاهبرداری این تورهای زمینی را نخورید. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا