اقتصادی

جزئیات وام یک میلیارد تومانی مسکن؛ آیا تاهل مهم است؟

خبرمهم: وام مسکن یک میلیارد تومانی امروز در رسانه‌های برای بسیاری از متقاضیان گیرنده وام مسکن ابهاماتی را ایجاد کرده است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، امروز خبر افزایش وام مسکن جوانان تا سقف یک میلیارد تومان در رسانه‌ها منتشر شد، همین موضوع برای بسیاری از متقاضیان وام مسکن سوالاتی را ایجاد کرد.پیگیری ها از بخش تسهیلات بانک مسکن نشان می دهد که برای دریافت وام مسکن یک میلیارد تومانی، فردی که امسال افتتاح حساب را انجام داده است بعد ۱۵ سال شرایط دریافت وام یک میلیاردی را در تهران خواهد داشت.
در این وام تاهل فرد وام گیرنده تاثیرگذار نیست، وضعیت اقساط وام یک میلیاردی به گونه‌ای است که در ۵ سال اول ماهیانه ۲۸۸ هزار، در ۵ سال دوم ۴۰۰ هزار و ۵ سال سوم ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان باید پرداخت شود و این وام بعد ۱۵ سال قابل استفاده خواهد بود.
همچنین برای گرفتن وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن جوانان بعد از ۵ سال، باید ماهیانه یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان واریز شود که این مقدار برای شهر‌های دیگر متفاوت است. مبلغ این وام برای شهر‌های بزگ ۳۵۰ میلیون و برای سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است.
لازم به ذکر است که جداول مربوط به اقساط این وام ها، هفته آینده بر سایت بانک مسکن بارگذاری خواهد شد.
محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در نشست خبری امروز ۱۷ شهریور ماه در بانک مرکزی از افزایش وام مسکن جوانان تا سقف یک میلیارد تومان خبر داد. این طرح با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مسکن به تصویب شورای عالی پول و اعتبار رسید.
رقم این وام برای ساکنین تهران یک میلیارد، مراکز استان‌ها و شهر‌های بزرگ ۸۵۰ میلیون و سایر شهر‌ها ۷۰۰ میلیون تومان است.
مدیر عامل بانک مسکن اضافه کرد: بر این اساس از امروز به تمام بانک‌ها ابلاغ خواهد شد که افتتاح حساب مسکن جوانان نزد شعبات بانک مسکن با سقف یک میلیاردی انجام شود و چون  منابع تامین این وام حساب سپرده جوانان است به همین دلیل امکان برداشت آن زیر ۵ سال وجود ندارد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا