اقتصادی

سامانه جدید ثبت نام افراد فاقد مسکن به زودی اعلام می‌شود

خبرمهم: رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به زودی برای افرادی که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند سامانه‌ای برای ثبت نام مسکن ایجاد و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، محمد رضا رضایی کوچی با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در نشست امروز سه شنبه کمیسیون عمران اظهار داشت: با توجه به قانون تولید مسکن در کشور که سالی یک میلیون واحد مسکونی برای افراد فاقد مسکن ساخته می‌شود و وزارت راه و شهرسازی در خط مقدم این موضوع قرار گرفته است، امروز میزبان آقای قاسمی وزیر راه و شهرسازی بودیم.رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سه کار اساسی در اولویت این وزارتخانه برای تولید مسکن است افزود: تامین مسکن اولویت اول است که کار با جدیت آغاز شده و ظرف ۱۳ روزی که از فعالیت وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد با تلاش‌های وزیر شش هزار هکتار زمین که قابلیت ساخت و ساز دارد شناسایی شده و به عبارتی تقریباً زمین آماده است که برخی از این زمین‌ها در داخل محدوده شهری و برخی خارج از محدوده است.
نماینده مردم جهرم و خفر، تامین مصالح ساختمانی را به عنوان اولویت دوم برشمرد و گفت: هماهنگی‌های خوبی نیز در راستای تامین مصالح ساختمانی انجام شده، است همچنین در موضوع سوم تسهیلات بانکی نیز ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن، رئیس کل بانکی مرکزی به بانک‌ها ابلاغ کرده که این خود کمک خوبی برای بخش مسکن است.
رضایی کوچی افزود: در بخش جانمایی که در تولید مسکن اهمیت دارد، باید توجه لازم شود، زیرا مکانی که مسکن را احداث می‌کنیم نیاز به زیرساخت‌هایی در بخش گازرسانی، آب، خانه بهداشت و مدارس دارد که به وزیر راه و شهرسازی تاکید کردیم با دستگاه‌های خدماتی همزمان با تولید مسکن به این موارد و احداث آن‌ها توجه خاص شود.
رئیس کمیسیون عمران با یاد آوری اینکه دولت در خصوص موضوع مسکن با حضور رئیس جمهور تشکیل جلسه داده است گفت: خوشبختانه دولت نیز با شناختی که از مسکن دارد و برساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی تاکید دارد و از برنامه‌های دولت به شمار می‌رود و پای کار است.
رضایی تصریح کرد: به زودی برای افرادی که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند سامانه‌ای برای ثبت نامه مسکن ایجاد و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: اطلاعاتی که مردم در سامانه قبلی برای مسکن نام نویسی کرده اند، اطلاعاتشان در آن سامانه محسوب است، اما در سامانه جدیدی نام نویسی کنند و براساس اولویت بندی در این سامانه ان شاءالله مسکن به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سختگیری‌های بانک‌ها برای ارائه ودیعه مسکن در شرایط کرونا به مستاجران نیز گفت: در این زمینه دولت با بانک مرکزی رایزنی‌هایی داشته است و امیدواریم با تسهیلاتی که در اختیار مستاجران قرار می‌گیرد و با آسان گرفتن ضمانت نامه‌ها، مستاجران از این تسهیلات استفاده کنند. /تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا