اقتصادی

۶۰ میلیون وام بلاعوض برای سیل زدگان کلیبر

خبرمهم: نایب رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ۵۰ فقره وام ۶۰ میلیون تومانی بلاعوض به سیل‌زدگان شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند پرداخت می‌شود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، علی نیکزاد روز جمعه اظهار کرد: ۵۰ فقره وام نیز به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۴ تا ۵ درصد به سیل زدگان منطقه پرداخت می‌شود و البته ساخت واحدهای تخریب شده توسط سیل ظرف ۱۰ روز آینده با مساعدت بنیاد مسکن و پیگیری ستاد بحران و نظارت استاندار آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود.
وی با ابراز امیدواری از اینکه سفر به منطقه سیل زده که دیروز انجام شد گرهی از گره های مردم سیل زاده را باز کند، افزود: قولی نمی‌دهیم که نتوانیم انجام دهیم و هر آنچه شدنی است باید تلاش کنیم تا انجام شود بر این اساس در مناطق زلزله زده نیز مصوبات خوبی داشتیم که ساخت ۱۳ مدرسه در مناطق سیل زده خارج از سهم استانی و ملی تخصیص یافت.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح یاد شده ۲ ماه دیگر آغاز می‌شود و منابع مالی از طریق تهران پرداخت می شود.
نیکزاد همچنین گفت: ۲۰ میلیارد تومان نیز برای بازسازی شبکه آب و فاضلاب مناطق سیل زده کلیبر، خداآفرین و هوراند و ۱۰ میلیارد تومان برای ترمیم راه های خسارت دیده این مناطق پرداخت می‌شود که ظرف ۴۸ ساعت مجوز آن صادر می شود.
نیکزاد ادامه داد: برای تامین شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان هوراند نیز، رئیس جمعیت هلال احمر کشور مجوز صادر خواهد کرد.
وی همچنین یادآور شد: ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای ایجاد زیرساخت و واحدهای از بین رفته مناطق سیل زده شهرستان های سه گانه تخصیص می یابد.
وی افزود: برای تکمیل سد پیغام چای نیز تخصیص ۱۰۰ درصدی مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال ظرف ۴۵ روز آینده محقق خواهد شد البته ۲۰ روز به نماینده کلیبر فرصت داده شده تا ماده ۵۶ را در خصوص این سد از مجلس بگیرد.
وی ادامه داد: با توجه به خسارات سیل به روستای سهریق، مقرر شد برآورد هزینه طرح هادی این روستا توسط بنیاد مسکن انجام شود و هزینه‌ها از سوی ستاد مدیریت بحران تامین شود و کانال مسیل این روستا با قید فوریت با تامین اعتبار چهار میلیارد تومانی از سوی ستاد مدیریت بحران کشور، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصلاح شود.
نیکزاد اضافه کرد: مقرر شد ظرف یک هفته آینده با اخذ مجوز ماده ۴ از سوی استانداری، زمین‌های مورد نیاز در بالادست روستای سهریق به این روستا الحاق شود تا بنیاد مسکن در بازسازی روستا و انتقال منازل آسیب دیده پایین دست استفاده کند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مبلغ سه میلیارد تومان برای بازنگری طرح هادی ۳۰ روستای شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در اختیار بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی تخصیص دهد.
علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، علی خضریان رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، عزیزالله مهدیان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر، حسین حاتمی نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران اجرایی برای نظارت‫ میدانی‬⁩ از روند کمک‌رسانی به مردم و بررسی علل وقوع سیل و تامین اعتباراتی برای جبران خسارت ۲۰۴ میلیارد تومانی سیلاب اخیر سفری یک روزه به مناطق سیل زده شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در آذربایجان شرقی داشتند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا