اقتصادی

بورس دوباره مثبت شد / اعتماد به بازار برگشته است؟

خبرمهم: اگرچه بحث قیمت‌گذاری دستوری سیمان بورس دیروز را منفی کرد اما امروز سیمان دوباره به بورس کالا بازگشت و بورس هم مثبت شد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، اگرچه معاملات امروز بازار سهام با صعود ۰/۱۲ درصدی شاخص کل پایان یافت اما شاخص هم‌وزن در جریان معاملات امروز روندی نزولی داشت و این نشان از افزایش عرضه در نمادهای کوچک است.
یکی از اخبار خوب برای بازار امروز برگشت سیمان به معاملات بورس کالا بود. بحث قیمت‌گذاری دستوری سیمان باعث روند نزولی سهام شرکت‌های سیمانی در بورس شده بود اما به نظر می‌رسد فعلا تصمیمات برای خروج سیمان از بورس کالا منتفی شده است.
گزارشات سه ماهه شرکت‌ها هم سیگنال مثبت دیگری برای بازار سهام بود بر اساس این گزارشات اکثر شرکت‌ها عملکرد خوبی در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ داشتند.
حجم معاملات بازار سهام در محدوده پنج تا شش هزار دلار تثبیت شده و به نظر می‌رسد بازار فعلا با اقبال خوبی همراه است.
نمادهای فملی، کگل و نوری بیشترین تاثیر مثبت بر بازار امروز را داشتند. کشور شیلی که بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان است درگیر سیل شده و احتمالا سیل در این کشور باعث کاهش عرضه مس و در نتیجه افزایش قیمت جهانی مس شود.
همچنین نمادهای فارس، وبملت و ومعادن بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند.
در جریان معاملات امروز گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو برترین گروه‌های صنعت بودند. همچنین در حریان معاملات امروز ۱۳۳ نماد مثبت و ۱۹۹ نماد منفی معامله شدند.
کارشناسان عقیده دارند بازار فعلا روندی متعادل و رو به بالا دارد و اعتماد از دست رفته از بازار سهام کم کم در حال شکل‌گیری است./تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا