اقتصادی

گوشت ارزانی که فقط در سازمان حمایت پیدا می‌شود + تصاویر

خبرهای فوری: درحالی که هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار حداقل ۹۵هزار تومان قیمت دارد، نه‌تنها نظارتی بر قیمت این محصول نمی‌شود بلکه در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت تنها نرخ گوشت‌های تنظیم‌بازاری درج شده که وجود خارجی ندارند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که مسئولیت حمایت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به‌عهده دارد، به‌نظر می‌رسد این روزها بازار و قیمت بسیاری از کالاهای مصرفی مردم از جمله گوشت قرمز را رها کرده است.

در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات این سازمان اقدام به درج قیمت انواع گوشت قرمز کرده است که هیچ یک از این قیمت‌ها در بازار مشاهده نمی‌شود، به‌طور مثال قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تنظیم‌بازاری در این سامانه ۴۲ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان و گوشت گرم و مخلوط گوساله ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان، ران و مغز ران ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان و سردست و گردن ۳۱ هزار تومان است.

بنابر این گزارش اما در بازار، کف قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی بدون دنبه در حدود ۹۵ هزار تومان، با دنبه ۹۲ هزار تومان و گوشت گوساله ۹۵ هزار تومان است.

همچنین بنابر این گزارش براساس اعلام دبیر ستاد تنظیم بازار  واردات و عرضه گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی قطع و اعلام شد که این محصول از این پس با ارز نیمایی در بازار عرضه می‌شود اما بعد از گذشت چند هفته از این مصاحبه و قطع عرضه گوشت قرمز با ارز دولتی، این سازمان نه‌تنها کنترلی بر قیمت‌ها در بازار نداشته بلکه حتی قیمت‌های خود را نیز به‌روز نکرده است تا مرجعی برای مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان باشد.

[irp posts=”16739″ name=”کالاهای اساسی در ماه رمضان چقدر قیمت خورد؟”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا