اقتصادی

اولتیماتوم برای واریز سود سهام عدالت

خبرمهم: واریز بخش دوم سود سهام عدالت درحالی در مرحله وعده و وعید مسئولان باقی مانده است که دوباره صحبت از انتشار اسامی شرکت هایی که سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند به میان آمده و به نظر می رسد این شرکت ها تا پایان هفته جاری برای واریز سود فرصت دارند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، سود سهام عدالت سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ طی یک مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد، اما سود سال ۱۳۹۸ سرنوشت دیگری داشت و قرار شد طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود، یعنی مرحله نخست در ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۹ واریز شد و مشمولان ۵۰ درصد سود سهام خود را دریافت کردند.
در این راستا، قرار شد مرحله دوم سود در سال جدید واریز شود و حتی وعده داده شده بود این اتفاق قبل از ماه مبارک رمضان یعنی در اواخر فروردین ماه رخ دهد. اما این اتفاق نیفتاد و پس از آن اعلام شد که شرکت ها سود سهام را به شرکت سپرده گذاری واریز نکرده اند.
در این راستا، حسین فهیمی – مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی – این خبر را در اواسط اردیبهشت ماه اعلام کرد که نام پنج شرکتی که تاکنون سود سهام عدالت را به حساب این شرکت واریز نکرده اند، اعلام خواهد شد که این اتفاق نیز نیفتاد.
پس از آن شنیده هایی از شرکت سپرده گذاری مرکزی به گوش رسید مبنی بر این که از آنجایی که شرکت هایی که باید سود را پرداخت کنند یا با مشکل مالی رو به رو هستند یا برنامه افزایش سرمایه در آن احتمالا بخش دوم سود هم به دو بخش ۳۰ درصدی و ۲۰ درصدی تبدل شده و به حساب مشمولان واریز خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد و فرهاد دژ‍پسند – وزیر اقتصاد و امور دارایی – اواسط خردادماه اعلام کرد که بخش دوم سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان یعنی ۳۰ تیرماه سال جاری به حساب مشمولان واریز می شود.
با این حال به نظر می‌رسد همچنان انتشار اسامی شرکت هایی که سود را واریز نکرده اند در دستور کار سازمان بورس قرار دارد. چراکه محمدعلی دهقان دهنوی­ _ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار_ در آخرین اظهار نظر خود درمورد واریز سود سهام عدالت بر این موضوع تاکید کرده است که علت دیرکرد در واریز بخش دوم سود سهام عدالت به سبب آن است که از ۳۶ شرکت بورسی سرمایه پذیر چند شرکت سودی را فعلا به حساب سپرده گذاری مرکزی به منظور تجمیع مبالغ واریز نکردند، ما به آن‌ها تا پایان این هفته فرصت داده‌ایم تا همکاری لازم را انجام دهند، در غیر این صورت به طور قطع اسامی آن‌ها را منتشر خواهیم کرد.
باید منتظر ماند و دید آیا اولتیماتوم سازمان بورس تاثیری در روند واریز سود از سوی شرکت ها دارد یا سهام داران همچنان باید در انتظار دریافت حق خود بمانند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا