اقتصادی

هدف اصلی از پرداخت یارانه چیست؟

خبرمهم: یپله فروش اظهار کرد: افراد باید به اندازه‌ای یارانه بگیرند که از خط فقر بالا بیایند، افراد در مناطق مختلف با توجه به خط فقر باید میزان متفاوتی یارانه دریافت کنند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،   میثم پیله فروش کارشناس اقتصادی درپاسخ به این پرسش که چه مقیاسی وجود دارد که مردم متوجه شوند، وعده کاندید‌ها عملیاتی است؟ بیان کرد: هر فردی که وعده افزایش یارانه می‌دهد، ولی وعده اجرای مالیات بر مجموع درآمد را نمی‌دهد، از لحاظ کارشناسی وعده اش درست نیست.وی افزود: همه کشور‌های پیشرفته که دارای رفاه خوبی هستند، مالیات بر مجموع در آمد دارند، با مالیات بر مجموع در آمد می‌توان خط فقر را شناسایی کرد و یارانه درستی را برپایه آن تنظیم کرد و باید مشخص شود که این افراد یارانه بگیرند یا مالیات دهند.

کارشناس اقتصادی اظهار کرد: افراد باید به اندازه‌ای یارانه بگیرند که از خط فقر بالا بیایند، افراد در مناطق مختلف با توجه به خط فقر باید میزان متفاوتی یارانه دریافت کنند.

پیله فروش تشریح کرد: یارانه باید به صورتی باشد که کسی زیر خط فقر نباشد و متناسب با مجموع درآمد‌های افراد باشد، که در کشور ما ماکانیزم و منابع این امروجود دارد. در کل عنوانی را به اسم یارانه پنهان قبول ندارم و باید وعده توزیع یارانه با اعمال مالیات بر درآمد صورت بگیرد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا