اقتصادی

تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصدی برای کالاهای اساسی ماه رمضان

خبرهای فوری: رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره ای گفت: به مناسب ماه مبارک رمضان کالاهای اساسی و مصرفی مردم با تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصد در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای سراسر کشور عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار  اقتصادی سایت خبرهای فوری، امیر خسرو فخریان، رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای با اشاره به اقدامات این تشکل برای تنظیم بازار کالاهای اساسی و مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان،  اظهار کرد: جشنواره های زیادی برای عرضه محصولات اساسی و کالاهای مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان در فروشگاه های زنجیره ای تدارک دیده شده است و این کالاهای با ۱۵ تا ۵۰ درصد تخیف در این فروشگاهها عرضه میشود.

وی افزود: فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور با طرح عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازاری دولت همکاری دارند به طوری که در برخی از شهرها مانند تهران عمده این کالاهای تنظیم بازاری در این فروشگاه ها عرضه میشود.

رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای ادامه داد: تصیمم گیری برای انتخاب کانال توزیع کالاهای اساسی در هر استان به طور جداگانه تعیین میشود به طوری که در برخی از استان ها این کالاها در از طریق تعاونیهای مصرف یا سایر عوامل مورد اطمینان در استان توزیع می شود.

کالاهای که با ارز دولتی وارد شده اند تا اتمام موجودی با قیمتهای قبل عرضه می‌شود

وی در ارتباط با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی سه دسته کالای اساسی حبوبات، چای و کره گفت: کالاهایی که برای واردات آنها ارز دولتی گرفته شده است باید با همان قیمت قبل به فروش برسند؛این کالاهای با توجه به اینکه قیمت مصرف کننده دارند با همان قیمت های قبل در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شوند.

فخریان با بیان اینکه محدودیت برای عرضه برنج با قیمت دولتی نداریم گفت: این محصول به قیمت تعیین شده ۷ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می شود و سایر کالاهای اساسی مانند روغن و شکر  با نرخ مصوب در این ایام توزیع خواهد شد.

بنابراین گزارش، با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار مقرر شد با هدف تأمین برنج مورد نیاز خانوار در کشور ۳۰ هزار تن برنج با قیمت ۷۴۰۰ تومان عرضه شود و در صورت نیاز استانها، این میزان تا سقف ۵۰ هزار تن با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی افزایش یابد.

همچنین ۱۴۰ هزار تن شکر با هدف تأمین شکر مورد نیاز صنف، صنعت و خانوار توزیع می‌شود که ۱۲۰ هزار تن از این محصول برای صنف و صنعت و ۲۰ هزار تن برای مصرف خانوار خواهد بود که قیمت شکر توزیعی در این طرح ۳ هزار و ۴۰۰ تومان است.

 ۳۰ هزار تن روغن نیز در این ماه با هدف تأمین نیاز خانوار و صنف و صنعت توزیع خواهد شد. سهم خانوار از روغن توزیعی در این قالب ۲۰ هزار تن و سهم صنف و صنعت ۱۰ هزار تن خواهد بود.قیمت روغن برای صنف و صنعت توسط کارگروه تنظیم بازار مصوب خواهد شد و روغن خانوار نیز با قیمتی معادل ۱۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

همچنین با هدف تنظیم بازار پروتئین مورد نیاز کشور گوشت مرغ گرم و منجمد و گوشت قرمز منجمد نیز توزیع خواهد شد.حجم گوشت مرغ گرم توزیعی در این ماه ۱۵ هزار تن و حجم گوشت مرغ منجمد توزیعی ۵ هزار تن است. /خبرآنلاین

[irp posts=”15818″ name=”جدیدترین قیمت انواع خرما در آستانه ماه رمضان”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا