اقتصادی

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شد

خبرمهم: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت قبل از عید قربان پرداخت می‌شود، گفت: آزادسازی مابقی سهام عدالت بستگی به شرایط بازار دارد و در صورتی که شرایط بازار مناسب باشد ۴۰ درصد باقیمانده آزاد خواهد شد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،  فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران با اشاره به زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت برای سال ۹۸ گفت: مرحله اول اواخر سال گذشته پرداخت شد و مرحله دوم قبل از عید قربان پرداخت می‌شود.وی درباره دلایل تأخیر پرداخت ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت اظهار کرد: موضوع این است که نمی‌خواهیم بر شرکت‌های سرمایه‌پذیر فشار وارد آوریم از سوی دیگر به دنبال آن هستیم که سریع‌تر این سود را به دست سهامداران برسانیم بنابراین به دلیل اینکه نمی‌خواهیم فشاری به شرکت‌ها وارد بیاوریم، تند پیش نمی‌رویم اما تا قبل از عید قربان مرحله دوم سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

وزیر اقتصاد درباره آزاد سازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت گفت: آزادسازی مابقی سهام عدالت بستگی به شرایط بازار دارد و در صورتی که شرایط بازار مناسب باشد ۴۰ درصد باقیمانده آزاد خواهد شد.

دژپسند در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری وعده‌هایی از جنس افزایش یارانه‌ها و سقف تسهیلات می‌دهند و مردم می‌گویند اگر این شعارها واقعی است چرا این دولت نمی‌تواند این اقدامات را عملی سازد نظر شما درباره شعارهای اقتصادی کاندیداها چیست؟ گفت: برنامه وزارت اقتصاد این نیست که فرمایشات کاندیداها را ارزیابی کنند و مردم و سهامداران خودشان باید شعارها و برنامه‌های انتخاباتی را ارزیابی و داوری کنند.

وی تاکید کرد: اما اگر کاندیدی نسبت دروغ به عملکرد وزارت اقتصاد و دولت بدهد سریعاً پاسخ آن را می‌دهیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز جامعه هوشمند است و مردم شعارها و وعده‌های کاندیداها را ارزیابی می‌کنند گفت: شاهد آن هستیم که بلافاصله بعد از اینکه کاندیداها برنامه‌ای برای بازار سرمایه اعلام می‌کنند مردم و سهامداران نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند و این واکنش‌ها می‌تواند مبنای صحت‌سنجی باشد.

دژپسند تاکید کرد: درخواست من از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این است که فرمایشات به گونه‌ای باشد نه به توقعات و نه فضای سرمایه گذاری به ویژه بورس دامن بزند و آن را متشنج کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما این است که ابتدا مالیات هوشمند را تحقق ببخشیم، گفت: آئین نامه اجرایی مالیات بر خانه و خودروهای لوکس به هیئت وزیران ارسال شده است که به زودی اجرا می‌شود. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا