اقتصادی

قیمت طلا و سکه در مدار صعودی

خبرمهم: رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش قیمت مواجه شد و به یک میلیون و ۳۳ هزار تومان رسید.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: امروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نسبت به آخرین معاملات روز گذشته بیش از ۸۰ هزار تومان افزایش داشت و با نرخ ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.محمدولی ادامه داد: از حدود دو هفته گذشته و با بازگشایی مجدد واحدهای صنفی فروش طلا و جواهر شاهد افزایش قیمت انواع سکه، طلا و جواهر در بازار‌های داخلی هستیم به طوری که نرخ هر قطعه سکه طرح جدید از کانال ۱۰ میلیون تومانی عبور کرده است.

وی با اشاره به وضعیت بازار‌های جهانی بیان کرد: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۶۸ دلار و ۸۹ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز نیز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۸۶۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

محمدولی ادامه داد: شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای اروپایی امروز به نزدیک پایین ترین رقم های چند ماه گذشته رسید. تضعیف دلار سبب ارزان تر شدن و جذابیت بیشتر طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: نرخ اونس جهانی به عنوان یک اهرم تعیین کننده قیمت در بازارهای داخلی، افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۳ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار‌های داخلی معامله شد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا