اقتصادی

جهانگیری: سال ۱۴۰۰ سال گشایش ایران است/ عده‌ای عادت کردند فضای کشور را تیره و تار ببینند

خبرمهم: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در زلزله سی‌سخت موفق عمل کردیم، گفت: سی‌سخت را بهتر از قبل می‌سازیم.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،  اسحاق جهانگیری در نشست بررسی آخرین وضعیت شهر زلزله‌زده سی‌سخت، سال ۱۴۰۰ را سال گشایش مردم ایران دانست و گفت: مردم سال سختی پشت سر گذاشته اند اما صبوری و بزرگواری آنها منجر به تحمل همه سختی‌ها شد‌، مردم انتظار دارند خدمتگزاران در سال جدید تلاش کنند تا این سختی و فشارها به حداقل برسد.معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: دشمنان و ضد انقلاب با تبلیغات مسموم سعی کردند آینده ایران را تیره و تار نشان دهد اما ملت ایران سربلند بودند.

وی با اشاره به اضافه شدن مشکل زلزله به سایر مشکلات در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی‌سخت گفت: خدا را شاکریم که در زلزله تلفات جانی نداشتیم اگر خسارت جانی داشتیم نمی‌توانستیم به راحتی اینجا بنشینیم و عید را تبریک بگوییم.

جهانگیری با بیان اینکه آنچه مهم است این است که در سالهای اخیر در حوادث و بحران‌ها ملت ایران با تمام وجود پای این مسائل هستند، گفت: سرمایه بزرگی است که ملت، پای کار کشور و همنوعان ایستاده و نوع دوستی بسیار بالایی دارند.

این مقام کشوری عنوان کرد: در زلزله کرمانشاه مهمترین دغدغه این بود که بگویم مردم به سر پل ذهاب نیایند، در عید ۹۸ سیل سراسری کشور را فرا گرفته بود گلستان زیر آب بود و بقیه استان‌ها با شدت و ضعف درگیر بودند اما همبستگی اجتماعی کار شاخص بود که صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ما با بحران زندگی می‌کنیم بحران های طبیعی برای مردم عادی شده گفت: هنر ما به عنوان دولت مدیریت این بحران‌ها است که عوارض را به حداقل برسانیم و مردم را هدایت کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه زلزله سی‌سخت حادثه تلخی بود افزود: تعداد خانه‌های آسیب دیده نسبت به سایر موارد خیلی کم است دولت در زلزله کرمانشاه ۵۰ هزار واحد احداثی داشت.

وی با بیان اینکه در سی‌سخت خیلی موفق عمل کردیم،گفت: اعتباری که تاکنون اختصاص یافته ۵۰۰ میلیارد تومان است ۱۸۵ میلیون تسهیلات و کمک بلاعوض در شهر و ۱۶۵ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای روستایی در نظر گرفته شده است.

جهانگیری بیان کرد : امروز در سی‌سخت مردم می‌گفتند این تسهیلات کم است در صورتی که بنیاد مسکن و استاندار توافق کنند و به جمع بندی برسند که تسهیلات کم است تسهیلات حتی تسهیلات بلاعوض تامین می شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آخر تیر را پایان ساخت واحدهای سی‌سخت اعلام کرد گفت: دغدغه نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد این است که مردم سی‌سخت زمستان و پاییز را در خانه‌های خود باشند، من مطمئنم با توانمندی نیروی مدیریتی ما، مردم سی‌‌سخت پاییز سختی نخواهند داشت و حتما سرپناه آنها ساخته می شود، آرزوی ما این است که قبل از پایان دولت این کار انجام گیرد.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: سی‌سخت می‌تواند بهترین کانون توریست باشد سی‌سخت بازسازی شده بعد از زلزله از قبل بهتر خواهد بود به عنوان دولت و نظام در اجرای رهنمودهای رهبری موظف هستیم اینجا را در اسرع وقت بازسازی کنیم.

جهانگیری از استاندار تشکر کرد و با بیان اینکه همه کسانی که به استان آمدند اذعان کردند که کهگیلویه و بویراحمد استاندار پای کاری دارد، افزود: نیروهای مسلح در همه بحران‌ها کنار دولت بودند و ما از توانمندی‌های آنها استفاده کردیم.

وی عنوان کرد: به طور جدی از همه دستگاه‌ها می‌خواهم کاری کنند که مردم زلزله‌زده هر روز احساس آرامش بیشتری کنند عده‌ای عادت کردند فضای این کشور را تیره و تار ببیند که نباید نظام را کوچک ببینیم. /عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا