اقتصادی

روند نزولی بورس تا کی ادامه دارد؟

خبرمهم: معاملات بازار سهام در مدار نزولی دنبال می‌شود. به عقیده کارشناسان دامنه نوسان نامتقارن جلوی ریزش شاخص کل را گرفته است. اما سوال اینجاست که روند نزولی بورس تا کی ادامه دارد؟

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،  معاملات هفته گذشته تحرکات مثبتی داشت و شاخص کل نیز در روز چهارشنبه مثبت شد. اما نگرانی اکثر سهامداران و فعالان بازار این است که احتمالا تحرکات مثبت بازار سهام پایدار نباشد، از طرفی تعویق بررسی FATF و سیگنال‌های منفی در رابطه با مذاکرات، بورس را یک قدم به عقب فرستاد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه دامنه نوسان نامتقارن بورس گفت: دامنه نوسان نامتقارن برای بازار سهام زمان می‌خرد و ریزش شاخص کل و نمادها را کند کرده است. از طرفی بسیاری از سهم‌ها نیز به دلیل دامنه نوسان نامتقارن قفل شده‌اند. این دامنه نوسان برای بازار سهام زمان خریده است تا اتفاق مثبتی برای بورس رقم بخورد و شاخص کل به روند مثبت بازگردد.

این کارشناس در رابطه با سیگنال‌های مثبت برای بورس گفت: در جریان معاملات هفته گذشته قوانینی مربوط به حمایت از سهامداران خرد وضع شد و همچنین نرخ سود بین بانکی نیز کاهش یافت اما در شرایط حال حاضر بازار سهام خبرهای خوب تاثیر چندانی ندارند.

این کارشناس در رابطه با روند نزولی شاخص گفت: تعویق بررسی FATF تاثیر منفی بر بازار سهام می‌گذارد و به نظر من فعلا شاخص کل به سمت کف قبلی خود که حمایت مهمی برای شاخص کل است حرکت می‌کند.

کف قبلی شاخص کل عدد یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد است./تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا