اقتصادی

با ریالی شدن حمایت‌های دولت انحصار رفع می‌شود/ مشخص شود چه کسانی از ارز ۴۲۰۰ استفاده کرده‌اند

خبرمهم: رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که نرخ ارز را یکسان کرده و حمایت های خود را ریالی اعمال کند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،  محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اعمال اصلاحات ساختاری در بودجه سال آینده گفت: ما قطعاً ۱۲ الی ۱۳ بند اصلاح ساختار بودجه را در لایحه بودجه خواهیم گنجاند، البته دولت بخشی از این اصلاحات را در تبصره ۲۰ و ۲۱ بودجه رعایت کرده است؛ البته ما هنوز با اصلاحات تکمیلی ساختاری بودجه فاصله بسیاری داریم.

وی افزود: معتقدم تک‌نرخی کردن نرخ ارز اقدامی در راستای اصلاحات ساختاری بودجه است که کمیسیون تلفیق آن را مدنظر قرار داده است.

زنگنه بیان کرد: همچنین باید کسانی که تاکنون از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کردند مشخص شده و شفافیت لازم ایجاد شود و مشخص شود چه کسانی از آن استفاده می کنند.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که نرخ ارز را یکسان کرده و حمایت های خود را به صورت ریالی اعمال کند تا ضمن رفع انحصار در امر واردات؛ عدالت عمومی و اجتماعی افزایش یابد.

زنگنه بیان کرد: یکی از اصلاحات ساختاری بودجه ای که ما آن را برای سال‌های آتی به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد رها شدن از قید و بندها و تبصره هایی است که باید در فصل بودجه توسط مجلس و دولت بررسی شود, بنده معتقدم که لایحه بودجه باید به ۵ الی ۶ صفحه محدود شود که طبیعتاً به دنبال این اقدام شفافیت و عملیاتی بودن آن نیز بیشتر خواهد شد. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا