اقتصادی

وزیر نفت ایران: چاره‌ای جز مصرف مازوت نداریم

خبرمهم: در پی تشدید آلودگی هوا در شهرهای صنعتی ایران و انتقادات بر سر مصرف مازوت در نیروگاه‌ها، وزیر نفت این کشور گفت چاره‌ای جز مصرف مازوت نداریم.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم،  وزیر نفت ایران امروز یکشنبه در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور درباره مدیریت مصرف سوخت زمستانی گفت: مایل نیستم مازوت مصرف شود، اما چاره‌ای نداریم، ولی گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای ایران، وی با بیان اینکه یکی از علل افزایش مصرف گاز خانگی باز کردن پنجره‌ها با این تصور است که کرونا خارج می‌شود، افزود: اگر مصرف برق کم شود مصرف مازوت هم کاهش می‌یابد و همه تجربه‌ها در بحث صرفه جویی مصرف گاز با اولویت برق هم اجرا شود.

زنگنه با اشاره به اینکه تحویل گازوئیل بیش از این امکان ندارد، ادامه داد: البته بحث صادرات مطرح نیست و ما هر چه اضافه داشته باشیم می‌دهیم و بخشی هم باید از مخازن نیرگاه‌ها استفاده شود.

گفتنی است آلودگی هوا در تهران و دیگر کلانشهرهای ایران در روزهای اخیر و با پایداری هوا افزایش یافته است. عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست ایران مصرف مازوت و گازوئیل غیر استاندارد در صنایع را منشا اصلی آلودگی هوا در زمستان می‌داند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا