اقتصادی

کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن در تهران/قراردادهای مسکن کشور ۷۲ درصد افزایش یافت

خبرمهم: رئیس اتحادیه مشاوران املاک از افزایش ۷۲ درصدی قراردادهای مسکن کشور طی ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: قیمت مسکن در تهران، ۱۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، مصطفی قلی خسروی ، با اشاره به آمار معاملات مسکن شهر تهران از ابتدای امسال تا ۲۲ آذرماه اظهار کرد: از تاریخ اول فروردین ۹۹ تا بیست و دوم ماه جاری ۲۳۶ هزار و ۶۶۹ فقره قرارداد (مبایعه نامه و اجاره نامه) در سامانه کد رهگیری ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در مبایعه نامه و اجاره نامه نیز به ترتیب شاهد رشد ۴۴ و ۲۰ درصدی هستیم افزود: در ۹ ماهه سال گذشته کل قراردادهای مسکن شهر تهران ۱۸۴ هزار و ۷۲۱ فقره بوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک به آمار قراردادهای مسکن کل کشور نیز اشاره کرد و افزود: از تاریخ اول فروردین ۹۸ تا ۲۲ آذر ۹۸، ۸۱۴ هزار و ۵۷۳ فقره قرارداد در کل کشور ثبت شده این در حالیست که از مدت مشابه امسال کل قراردادها یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۵۲۱ فقره قرارداد در سامانه کد رهگیری ثبت شده است این تعداد حاکی از افزایش ۷۲ درصدی قراردادهای مسکن طی ۹ ماه امسال است.

قلی خسروی با اشاره به ثبات بازار مسکن گفت: ثبات در بازارهای اقتصادی باعث کاهش حدود ۱۵ درصدی قیمت مسکن تهران شده است. این اتفاق در حالی روی داده که در شهر تهران قراردادها ۲۹ درصد افزایش یافته است./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا