اقتصادی

سهامداران عدالت در احراز هویت تعجیل کنند

خبرمهم: معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سهامداران در صورت تعجیل در احراز هویت در سامانه سجام قطعا در فرآیند کاری پیشتر خواهند بود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، علیرضا ماهیار معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سهامدارانی که می خواهند در مجامع الکترونیک حضور یابند و یا سود دریافت نمایند می بایست شماره شبای خود را در سامانه سجام به ثبت رسانده و در داخل بازار سرمایه یکبار احراز هویت شده باشند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از نهادهای مالی و کارگزاری ها به صورت رایگان اقدام به ثبت نام و احراز هویت سهامداران سهام عدالت نمودند.

علیرضا ماهیار از ثبت نام ۱۷۴ هزار نفر از روز پنج شنبه تاکنون خبر داد و افزود: ۶۰ درصد افراد از طریق سامانه الکترونیکی و غیر حضوری مبادرت به ثبت نام نمودند که مجموع ثبت نام کنندگان به ۲۳ میلیون نفر رسیده است.

وی در خصوص ازدحام افراد در فرآیند ثبت نام افزود: با توجه به اطلاع رسانی گسترده از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی و شبکه های رسانه ملی مبنی بر ورود سهامداران سهام عدالت روش غیر مستقیم به باشگاه بزرگ بازار سرمایه، تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه سجام برای احراز هویت به ۷ برابر رسید.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: این افراد با دریافت کد بورسی فعال، از طریق درگاههای مختلف به آخرین اطلاعات و وضعیت سهام خود دسترسی خواهند داشت.

وی از انتخاب اعضای هیئت مدیره در شرکت های بورسی و سرمایه گذاری خبر داد و گفت: بسیاری از سهامداران ضمن ثبت نام در سامانه سجام تمایل دارند به عنوان کاندیدای هیئت مدیره شرکت نمایند وبه همین منظور برای تایید صلاحیت از طریق شرکت بورس و اوراق بهادار نیز اقدام نموده اند که پیش بینی می شود تا اوایل بهمن ماه تعداد زیادی از هموطنان ما به این جامعه بزرگ ملحق شوند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا