اقتصادی

مذاکره احتمالی ایران و آمریکا چه تاثیری بر بورس دارد؟

خبرمهم: همزمان با انتشار گمانه‌زنی‌هایی درباره مذاکره احتمالی ایران و آمریکا خیلی از فعالان بازار ارز منتظر شوک منفی به این بازار بودند و در مقابل خیلی از سهامداران منتظر شوک مثبت این خبر به بازار هستند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، ادعای عجیب درباره مذاکره محرمانه ایران و آمریکا گمانه شوک منفی به بازار ارز را به همراه داشت اما نرخ دلار دیروز مقاومت قابل توجهی از خود نشان داد و این گمانه و خبر افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران نتوانست کاهش شدید قیمت دلار را به همراه داشته باشد.

با این حال، با انتشار اخبار بیشتر درباره گمانه‌زنی‌های مذاکره به نظر می‌رسد اثرگذاری این خبر بر بازار ارز محتمل است و در مقابل سهامداران نیز به تدریج اظهار امیدواری می‌کنند که ممکن است این موضوع شوک مثبتی را برای شاخص بازار سهام به همراه داشته باشد.

با این حال، امروز بازار سهام نتوانست رشد قابل توجهی را ثبت کند و هرچند آغاز خوبی داشت اما در میانه راه و خصوصا پس از انتشار خبر ممنوعیت فروش سهام خریداری شده در همان روز، کم کم رشد شاخص آهسته شد و شاخص عقب نشست.

اما از نگاه کارشناسان اخبار سیاسی همواره محرک مطلوبی برای بازار سهام می‌توانند باشند. در پپیش‌بینی‌های نیمه دوم امسال از بازار سهام نیز اغلب کارشناسان با اشاره به اوضاع اقتصادی و اخبار این حوزه پیش‌بینی کرده‌اند که این بازار دیگر به مانند نیمه نخست امسال رشد شارپی نخواهد داشت اما تاکنون کمتر کسی از اثرگذاری یک خبر سیاسی مهم با سیگنال مثبت بر این بازار سخن گفته است.

از سوی دیگر واکنش برخی کاربران در فضای مجازی به همراه برخی مخاطبان تجارت‌نیوز نشان می‌دهد تاثیرگذاری اخبار سیاسی با این جنس بر بازار سهم محتمل است و شاید همزمانی این اتفاق با کاهش احتمالی قیمت دلار باعث افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار سهام شود. آیا خبر مذاکره ایران و امریکا ناجی بازار سهام خواهد شد؟/تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا