اقتصادی

شاخص بورس ۳۹ هزار واحد رشد کرد

خبرمهم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۹هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۷۰۴هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۷میلیارد و ۳۵۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۷هزار و ۸۱۶میلیارد تومان در بیش از ۲‌میلیون و ۱۵۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۹هزار و ۵۰۵واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۷۰۴هزار و ۹۸واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های بانک پارسیان، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و سایر اشخاص بورس انرژی با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص‌های اصلی بازار هم امروز روند مثبتی را سپری کردند به طوری که شاخص‌های قیمت(وزنی – ارزشی) ۱۰۳۶۱ واحد، کل(هموزن) ۲۱۰۲ واحد، قیمت(هموزن) ۱۳۷۸واحد، آزاد شناور ۵۲۷۴۹واحد، و شاخص‌های اول و دوم نیز به ترتیب ۳۳۹۵۷ و ۵۹۳۹۵واحد رشد کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۴۴۱میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۴۱۸میلیارد تومان در ۷۲۹هزار و ۱۷۰نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۶۹واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۹۲۰واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ‌آهن گهر زمین، بیمه پاسارگاد و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مدیریت انرژی امید تابان هور، نیروگاه زاگرس کوثر و گروه کارخانجات صنعتی تبرک بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا