قیمت سکه و طلا در ۲۴ شهریور؛ نرخ سکه به کانال ۱۳ میلیون تومان نزدیک شد

خبرمهم: هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک‌میلیون و ۲۱۵هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲میلیون و ۹۵۰هزار تومان و قیمت دلار ۲۶هزار و ۷۰۰ تومان است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۱۵هزار تومان، قیمت دلار ۲۶هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۲میلیون و ۹۵۰هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۲میلیون تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳میلیون و ۷۰۰هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۹۰۰هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۲۱۵هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۵۹۷هزار تومان و هر مثقال طلا ۵میلیون و ۲۶۷هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

فعالان بازار، علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشم‌گیر قیمت ارز می‌دانند و می‌گویند: از یکی دو روز گذشته تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در بازار افزایش یافته و همین امر موجب افزایش حباب سکه شده است.

 در بازار جهانی طلا نیز قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۳ درصد افزایش به ۱۹۴۸ دلار و ۸۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۴۹ درصد افزایش به ۱۹۵۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر مؤسسه آکسی گروپ در این باره گفت: «بازار طلا منتظر اعلام سیاست فدرال رزرو است.»
وی افزود، بانک مرکزی آمریکا احتمالاً سیاست فعلی خود را تغییر نخواهد داد اما این اعتقاد در بازار شکل گرفته است که چنین سیاستی می‌تواند موجب افزایش نرخ تورم شود.

نرخ پایین بهره و احتمال اتخاذ سیاست انبساطی بلندمدت از سوی بانک مرکزی آمریکا که می‌تواند به تضعیف بیشتر ارزش دلار بینجامد به افزایش قیمت طلا کمک کرده است./تسنیم

خروج از نسخه موبایل