اقتصادی

آیا افرادی که در مشهد و شمال خانه دارند، باید مالیات بپردازند؟

خبرمهم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با «طرح مالیات بر خانه‌های خالی» گفت: از جمله ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد کرده موضوع خانه‌های قولنامه‌ای و افرادی است که در برخی مناطق مانند مشهد و شمال چند خانه دارند و این خانه‌ها را در اختیار مسافرین و زوار قرار می دهند، این از موضوعاتی است که هنوز در خصوص آن به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، «علی رضایی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در رابطه  با «طرح مالیات برخانه‌های خالی» گفت: پس از آنکه شورای نگهبان ۱۲ ایراد به این طرح گرفت، این طرح به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شد و کمیسیون اقتصادی در حال برطرف کردن ایرادات است. جلساتی با حضور طحان نظیف برگزار کردیم که چند ایراد آن رفع شده و به دنبال آن هستیم بار روانی سنگین گرانی مسکن، کاسته شود تا مردم بتوانند با شرایط بهتری، آپارتمان اجاره و خرید و فروش کنند. 

او در رابطه با ابهامات این طرح گفت: از جمله ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد کرده موضوع خانه‌های قولنامه‌ای و افرادی است که در برخی مناطق مانند مشهد و شمال چند خانه دارند و این خانه‌ها را در اختیار مسافرین و زوار قرار می‌دهند. این از موضوعاتی است که هنوز در خصوص آن به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. برخی در کمیسیون موافق هستند تا این افراد مالیات ندهند و برخی هم مخالف مالیات ندادن این افراد هستند. افرادی که بیش از یک خانه دارند و آن را به نام همسر خود ثبت کرده‌اند، هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رضایی در پایان گفت: برخی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات  بر خانه‌های خالی شکلی بود و برخی هم محتوایی و از ۱۲ ایراد، ۸ مورد آن رفع شده و بر سر چند مورد دیگر کمیسیون هنوز به اتفاق نظر نرسیده است. این طرح هنوز به چکش کاری نیاز دارد. امیدواریم ایرادات تا پایان هفته رفع شود./برنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا