اقتصادی

پرداخت وام اجاره سرعت گرفت

خبرمهم: آخرین آمار از پرداخت وام ودیعه مسکن نشان می‌دهد ۱۳۰۰ پرونده در بانک‌ها تشکیل و ۳۰۰ فقره تسهیلات نیز پرداخت شد. این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد تا پایان شهریور تمامی ۳۳۰ هزار نفر واجد شرایط تسهیلات اجاره به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، روند پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که به دلیل ناآشنایی کارکنان بانک‌ها با سامانه اقدام ملی مقداری کند پیش می رفت و تا چند روز قبل فقط شش فقره تسهیلات پرداخت شده بود مقداری سرعت گرفته و هم اکنون این تعداد به ۳۰۰ فقره وام رسیده است.

طبق اعلام محمود محمودزاده – معاون وزیر راه و شهرسازی – از حدود ۴۱۰ هزار نفری که مدارک خود را برای دریافت وام اجاره بارگذاری کردند ۳۳۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که از میان واجدان شرایط ۵۴ هزار نفر به بانک ها معرفی شدند. از این تعداد ۱۳۰۰ پرونده در بانک ها تشکیل شده و ۳۰۰ فقره وام نیز پرداخت شده است.

به گفته وی، تا پایان شهریورماه تمامی متقاضیان برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک ها معرفی خواهند شد.

پیش از این و تا روز سوم شهریور ماه فقط شش فقره تسهیلات پرداخت شده بود که پروانه اصلانی – مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی – درباره پایین بودن سرعت پرداخت وام اجاره گفته بود با توجه به اینکه کارکنان شعب مختلف ۱۳ هزار بانک سراسر کشور که درگیر پرداخت کمک ودیعه اجاره مسکن هستند به تازگی با سامانه اقدام ملی مسکن آشنا شده اند روند آموزش این افراد در حال انجام است. امیدواریم فرآیند یادگیری و ورود به کارتابل توسط کارکنان بانک ها به سرعت جلو برود و در روزهای آینده شاهد افزایش پرداخت تسهیلات باشیم.

محمودزاده نیز در این باره گفته است یکی از شروط اصلی سرعت دادن به پرداخت ودیعه اجاره مسکن این است که متقاضیان هرچه زودتر مدارک موردنیاز را در سامانه tem.mrud.ir بارگذاری کنند تا امکان پالایش و معرفی آنها فراهم شود.

گفتنی است،  ستاد ملی کرونا به منظور حمایت از مستاجرانی که در بحران کرونا، زندگی آنها با بحران مواجه شده اقدام به حمایت از مستاجران کرده است. رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان شهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. متقاضیان باید بعد از یک سال اصل ودیعه را به بانک بازگرداند و در عین حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا