اقتصادی

رشد شاخص بورس ادامه‌دار است یا نه؟ / سهامداران صبر کنند

خبرمهم: پس از ریزش حدود ۲۰ درصدی شاخص بازار سهام در روزهای گذشته بازار از دیروز دوباره مثبت شد و امروز هم با گذشت ۲ ساعت از شروع بازار ۳/۹ درصد رشد کرده است اما آیا این سیر صعودی ادامه‌دار است؟

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه در دو جهت افقی و عمودی شاهد اصلاح قیمت‌ها بود. زمانی که شاخص بازار سهام بین یک میلیون ۸۰۰ تا یک میلیون ۹۰۰ بود ارزش سهام در حال افت بود در حالی که شاخص تکان نمی‌خورد که این اصلاح به نوعی اصلاح افقی شاخص بورس بود، در مرحله بعد شاخص به طور عمودی از یک میلیون ۸۰۰ تا یک میلیون ۶۰۰ اصلاح شد و در دو مرحله سهامداران دچار افت ارزش سهام شدند.

وی افزود: تصمیماتی مانند فروش سهام عدالت به شکل بلوکی، افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت، بازگشت اعتبار کارگزاری‌ها به حالت قبل و حمایت حقوقی‌ها از بازار باعث شد تا اندکی اعتماد به بازار بازگردد.

او در ادامه گفت: در حال حاضر طی دو روز متوالی با حمایت حقوقی‌ها بازار هوشمندانه برگشته است، در این دو روز ورود پول حقیقی بسیار افزایش پیدا کرده است زیرا بازارهای موازی بازار سرمایه در حال درجا زدن است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با رشد شاخص افزود: اگر اعتمادسازی ادامه‌دار باشد و بازار حمایت شود ما همچنان بازار را در حال رشد خواهیم دید، البته رشد شارپی بازار خوب نیست و بازار باید به نوعی متعادل پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: متغیرهای بنیادین بازار سهام هیچ تغییری نکرده است و سهامدار فقط باید صبر داشته باشد و بازار سهام را بازاری بلندمدت در نظر بگیرد./تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا