اقتصادی

پیش‌بینی بورس هفته آینده / سیر نزولی شاخص تا کی ادامه دارد؟

خبرمهم: با توجه سیر نزولی بازار سرمایه امروز در ادامه ریزش بازار، شاخص کل مجددا بیش از سه درصد ریزش داشت و به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید. اما با توجه به آخرین سیگنال‌ها، بورس هفته بعد چه خواهد شد؟

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، یک کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام در هفته آینده بیان کرد: حرکت بازار در هفته‌های اخیر روزانه با نزول همراه بوده و شاخص کل،  شاخص هم‌وزن،شاخص ۵۰ شرکت فعال و ۳۰ شرکت بزرگ با افت ارزش‌های متوالی همراه بود.

وی افزود: با توجه به وضعیت ریزش‌ها که مستقیما ناشی از عدم هماهنگی در نوع حمایت از بازار سرمایه است ما در عرضه دارا دوم شاهد کشمکش میان وزارت اقتصاد و وزارت نفت بودیم و بعد از آن هم ورود خوب و زود هنگام مجلس باعث شد در نهایت دارا دوم در یک روز از طرف سازمان خصوصی‌سازی با پیگیری‌های مجدد عرضه شود اما این عرضه با بی‌اعتمادی مردم به بازار سرمایه همراه شد.

وی در رابطه با تصمیمات شورای عالی بورس گفت: بعد از تشکیل جلسه شورای عالی بورس تصمیم گرفته شد از سهم‌های شاخص‌ساز حمایت شود و این اتفاق را در روزهای گذشته شاهد بودیم، هر چند نتوانست روند نزولی بازار را برگرداند اما در سهم‌های مهم صف‌های فروش جمع شد.

وی در رابطه با پیش‌بینی وضعیت بازار در هفته آینده گفت: به نظر می‌رسد اگر این حمایت‌ها از بازار ادامه‌دار باشد در هفته پیش‌رو به سمت تعادل پیش خواهیم رفت و بعد از آن به مرور بازگشت سیر صعودی را شاهد خواهیم بود./تجارت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا