اقتصادی

تفاوت قیمت خودروهای لوکس خارجی در داخل و خارج از کشور + اینفوگرافی

خبرهای فوری: اینفوگرافی زیر به خوبی تفاوت قیمت خودروهای خارجی کارکرده در داخل ایران و خارج را توضیح می‌دهد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، در شرایط فعلی و با توجه به افزایش قیمت خودروهای صفر داخلی بسیاری به سمت خرید خودروی دست دوم خارجی سوق پیدا کرده اند.سوالی که اکنون پیش می‌آید این است که با وجود اختلاف قیمت زیاد بین خودروهای صفر و کارکرده اوضاع بازار خودروهای دست دوم خارجی و لوکس چگونه است؟

بسیاری تصور می کنند بازار خودروهای دست دوم رونق بیشتری داشته باشد اما فروشندگان این بازار نظر دیگری دارند. آنها می گویند بازار خودروهایی کارکرده تحت تاثیر بازار خودروهای صفر است چرا که بسیاری خودروهای خود را می‌فروشند تا خودرویی صفر بخرند.

با این حال، وضعیت بازار نشان می‌دهد که در طول این چند ماه قیمت خودروهای خارجی و لوکس در ایران افزایش زیادی پیدا کرده است. با این حال، سوال مورد نظر بسیاری این است که این خودروها در بازارهای خارجی چه قیمتی دارند؟

اینفوگرافی زیر به خوبی تفاوت قیمت خودروهای خارجی کارکرده در داخل ایران و خارج را(بر اساس میانگین قیمت از دو ماه گذشته تا کنون) بیان می‌کند. لازم به توضیح است که با توجه به متغیر بودن شرایط کارکرد، تصادف و تمیزی خودروهای کارکرده نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن ها اعلام کرد و قیمتهای ذکر شده چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی، به صورت نسبی و میانگینی تخمین زده شده است.

اکنون نظر شما چیست؟ آیا این اختلاف قیمت با توجه به نرخ ارز، وضعیت گمرگ و شرایط خاص خودروسازی در ایران منطقی است یا نه؟

خودرو

[irp posts=”10547″ name=”منتظر سورپرایز طلا باشید”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا