اقتصادی

بدهی دولت به بانک مرکزی ۴۰ هزار میلیاردی شد

خبرهای فوری: آمارهای جدید بانک مرکزی حاکی از آن است که بدهی‌های بخش دولتی به بانک مرکزی در آبان‌ماه سال جاری افزایش یافته و به حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بدهی دولت به بانک مرکزی در آبان‌ماه سال جاری به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

آمارهای جدید بانک مرکزی حاکی از آن است که بدهی‌های بخش دولتی (دولت و شرکت‌ها و مؤسسات دولتی) به بانک مرکزی در آبان‌ماه سال جاری افزایش یافته و به حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

این در حالی است که این بدهی در اسفندماه سال گذشته حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان و در آبان‌ماه سال گذشته ۶۳ هزار میلیارد تومان بوده است که به این ترتیب بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در آبان‌ماه سال جاری نسبت به اسفند ۱۳۹۶، برابر ۲۶.۷ درصد و نسبت به آبان سال گذشته ۵.۷ درصد افزایش یافته است.
[irp posts=”7187″ name=”سیاست به‌هنگام بانک مرکزی دلار را نزولی کرد”]

افزایش حدود ۵۰ درصدی بدهی‌های دولت به بانک مرکزی

مجموع بدهی‌های دولت به بانک مرکزی در آبان‌ماه سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته ۴۸.۲ درصد افزایش پیدا کرده و از ۲۷ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

از سوی دیگر بدهی دولت به بانک مرکزی در ماه مذکور نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز با رشد ۳.۶ درصدی از ۳۸.۵ هزار میلیارد تومان به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

بر اساس این آمار، میزان بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در آبان‌ماه سال جاری به ۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به بدهی این بخش در اسفند سال گذشته که حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده، ۴.۳ درصد افزایش یافته است.

بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی به بانک مرکزی در آبان‌ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز ۹ درصد افزایش پیدا کرده است؛ به طوریکه این بدهی در آبان سال گذشته ۲۴.۷ هزار میلیارد تومان بوده است. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا