بین المللیفرهنگی

جمعه، روز اول ماه مبارک رمضان در کشورهای عربی

خبرمهم: مصر، لبنان، تونس و عراق اعلام کردند، جمعه اولین روز ماه مبارک رمضان است.

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرمهم،  به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم،  مرکز صدور فتوای مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، فردا، جمعه ۲۴ آوریل، روز اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۱ هجری قمری است.

این مرکز در ادامه بیانیه خود به امت اسلامی حلول این ماه مبارک را تبریک گفته و برای آنها آرزوی خیر و بر طرف شدن مشکلات را داشت.

مفتی شوق علام تاکید کرد، به واسطه کمیته‌های شرعی و علمی دارالفتوای مصر عصر چهارشنبه رؤیت ماه رمضان با چشم ثابت نشد و به این ترتیب جمعه اول ماه رمضان است.

در عراق، سعد کمبش، رئیس دیوان اوقاف اهل سنت در کنفرانس خبری گفت، رمضان از جمعه آغاز می‌شود زیرا رؤیت هلال ماه رمضان در عصر چهارشنبه ممکن نشد و پنج‌شنبه تکمیل کننده ماه شعبان است.

قرار است دفتر اوقاف شیعه نیز هلال ماه رمضان را امشب رصد کند معمولا شیعیان روزه ماه رمضان را یک روز بعد از اهل سنت می‌گیرند.

در لبنان، نیز دار الفتوای این کشور گفت، رؤیت هلال ماه رمضان ثابت نشد و پنج‌شنبه سی‌امین روز ماه شعبان و جمعه اول ماه رمضان خواهد بود.

در تونس، عثمان بطیخ مفتی این کشور ضمن اشاره به اینکه هلال ماه رمضان شب گذشته رؤیت نشد لذا پنج‌شنبه تکمله ماه شعبان و جمعه اول رمضان است.

برخلاف مصر، لبنان، تونس و عراق بقیه کشورهای عربی عصر امشب به رصد هلال ماه رمضان می‌پردازند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا