فرهنگی

جشنواره کن بالاخره تصمیم خود را گرفت/تعویق تا وقتی دیگر

خبرمهم: نگرانی‌ها از گسترش شیوع بیماری کرونا در تمام دنیا باعث شد تا تصمیم‌گیران جشنواره کن برای اولین‌بار این جشنواره را در تاریخ خود برگزار نکنند.

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرمهم،  پس از شیوع گسترش بیماری کرونا در کشورهای مختلف برای اولین‌بار این جشنواره در ماه مه برگزار نخواهد شد.

معتبرترین جشنواره سینمایی جهان اعلام کرد که در سال۲۰۲۰ این جشنواره در ماه مه (اردیبهشت) برگزار نخواهد شد.

اکانت رسمی این جشنواره در توئیتر نوشت: «با توجه به بحران سلامتی و گسترش بیماری در فرانسه این جشنواره در تاریخ برنامه‌ریزی شده از ۱۲ تا ۲۳ مه برگزار نخواهد شد.»

برگزارکنندگان این جشنواره را در زمانی دیگر در سال۲۰۲۰ برگزار کنند.

این اولین‌بار است که این جشنواره در طول تاریخ ۱۴۶ساله خود در زمان همیشگی یعنی در ماه مه برگزار نمی‌شود. تنها یک بار در سال ۱۹۶۸ و پس از اینکه کارگردان‌های حاضر در جشنواره در پی ابراز همدردی با تظاهرات اعتراضی در فرانسه، فیلم‌های خود را از این جشنواره بیرون کشیدند، به حالت تعلیق درآمد اما نگرانی‌های فزاینده درباره ایمنی و سلامت بازدیدکنندگان از این جشنواره باعث شد تا کن بالاخره این قدم نهایی را بردارد و جشنواره ۲۰۲۰ را تا زمانی دیگر به تعویق بیندازد.

اولین مورد بیمار مبتلا به کرونا در شهر کن در ماه فوریه تشخیص داده شد و در تاریخ ۲۹فوریه دولت فرانسه دستور ممنوعیت تجمع بالاتر از ۵۰۰۰نفر را در سراسر کشور اعلام کرد و این رویداد سینمایی را در معرض خطر قرار داد./خبرآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا