فرهنگی

واکنش تند رامبد جوان به تمسخر دو مجری درباره گربه بزرگمهر حسین‌پور

خبرهای فوری: ولی آقایان رییس جمهور تمام این سالها، آقایان رییس رادیو و تلویزیون تمام این سالها، آقایان وزرا و آقایان مسئول تمام این سال‌ها بدونید در انجام مسئولیت بزرگ و مهمتون کوتاهی کردین

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، در روز‌های اخیر واکنش‌ها به مرگ گربه یک کاریکاتوریست از سوی برخی هنرمندان، باعث ایجاد حاشیه‌هایی شده است.

در روز‌های گذشته دو موضوع مربوط به حیوانات به شدت در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. انتشار ویدئوی کشتن سگ‌ها توسط ماموران شهرداری و از سوی دیگر انتشار ویدئویی از دو مجری تلویزیون که واکنش‌های هنرمندان با بزرگمهر حسین‌پور کاریکاتوریست مطرح پس از مرگ گربه‌اش را به شدت به سخره گرفتند.

همزمانی این دو اتفاق موضوع پست جدید رامبد جوان در صفحه اینستاگرامش بود. او با انتشار تصویری از گربه‌ای که گویا در فضای استودیویی «خندوانه» زندگی می‌کرده نوشت:

«سلام.

چند وقتیه در فضای مجازی چرخ نمی‌زنم.

برای همین در معرض اخبار و وقایع نیمه‌مهم و بی‌ارزش قرار نمی‌گیرم (اخبار مهم چه بخوای چه نخوای میان سراغت).

ولی دوتا ویدیو رو (متاسفانه) دیدم.

یکی زجر دادن و کشتن سگ‌ها توسط پیمانکار‌های شهرداری؛ و دیگری دو آقایی که در یک برنامه تلویزیونی موضوعی رو به سخره گرفتن و ول کن هم نبودن؛ و خیلی هم راضی و خوشحال بودن؛ که قطعا برام اینقدر اهمیت ندارن که بخوام عکسی ازشون بذارم تا باعث بیشتر دیده شدنشون بشم، چون شک ندارم یه همچین چیدمان بی‌اهمیتی خیلی دیده نمی‌شه مگر به لطف این فضای مجازی که به زودی تلویزیون برای رقابت با این فضا خیلی کارا باید بکنه.

هر دوی این ویدیو‌ها هم مستقیم مربوط می‌شه به حیوانات.

من حیوانات رو دوست دارم به همون اندازه که مابقی موجودات این کره‌ی خاکی رو دوست دارم و برام مهمه که همه‌ی موجودات در آرامش و خوشی باشن. ولی خوب انگار در این جهان مریض، شدنی نیست.

مهمترین سوالی که ذهنم رو مشغول کرد اینه: چه کسی و چه موقع و در کجا و بر اساس کدام مجوز انسانی یا مذهبی، به دیگران اجازه داده شده که موجودات دیگر رو زجر کش بکنن مگر فقط به واسطه‌ی خشونت و بغض نسبت به محیط پیرامون که تمام سالیانی که یادم میاد شاهد گونه‌های مختلف این خشونت‌ها هستیم (از کودک آزاری و حیوان آزاری و …) و باز هم بر اساس همان پرسش‌ها چطور ممکنه کسی به خودش اجازه بده موضوعی (عاطفی) هر چند از دید عوام جامعه کم اهمیت رو اینقدر راحت مسخره کنه. مگه متر عواطف و احساسات دیگران رو ما تعیین می‌کنیم.

واقعا این دو نفر که امثالشون هر روز بیشتر هم می‌شه اهمیتی ندارن که خطاب قرارشون بدم.

ولی آقایان رییس جمهور تمام این سالها، آقایان رییس رادیو و تلویزیون تمام این سالها، آقایان وزرا و آقایان مسئول تمام این سال‌ها بدونید در انجام مسئولیت بزرگ و مهمتون کوتاهی کردین، چون هر روز که می‌گذره خشم و نفرت و بی‌اخلاقی و بی‌ایمانی بیشتر و بیشتر در این سرزمین رشد می‌کنه.

یقینا این فاجعه‌ی بزرگ اخلاقی و انسانی که در راهه همه‌مان مقصر‌های اصلیش هستیم.

برای هممون آرزوی سلامت روحی و جسمی میکنم و بعد جیب پر و شرایط مناسب اقتصادی.»

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام به همه
    دنیای عجیبیه. همه مون همه مونو مسخره می کنیم. کارای همو به باد انتقاد میگیریم. یکی دیگه رو می کوبیم به دلیلی که همون لحظه داریم خودمون انجامش میدیم.
    انصاف…. دُرّ نایاب این زمونه.
    اگر از رامبد دلخوریم چرا برنامه ای که این همه بیننده و مشتاق داشت رو ناچیز و بد جلوه میدیم؟؟
    مگه رفتن به کشور دیگه منافاتی با دوست داشتن کشور خودمون داره؟ مگه نمیشه هم به هم میهنای خودمون عشق بورزیم هم افراد و ملیتهای دیگه رو دوست داشته باشیم؟ چه تضاد و تعارضی داره؟
    خیلی وقتها ناراحتیمون از سر حسادته. در این صورت ما مقصریم و خودمون رو باید اصلاح کنیم. جناب جوان صلاح دونسته بره یه کشور دیگه فرزندش به دنیا بیاد. خب به خودش مربوطه. به ما چه. خیلی از ماهایی که انتقاد میکنیم شاید اگه در توانمون بود خودمونم همین کار رو میکردیم.
    البته دوست داشتن مخلوقات خدا مثل درختها، گُلها یا حیوانات کار بدی نیست که حتی پسندیده هم هست ولی نباید به حد افراط برسه و لوس بشه.
    اندازه نگه دار که اندازه نکوست.

  2. من طرفدار رامبد جوان نیستم
    اما اینهمه انتقاد و اعتراض به رامبد میکنن
    باید از خودمون بپرسیم اگه تو موقعیت ایشون قرار گرفتیم چیکار می‌کنیم
    بعد می‌تونیم قضاوت کنیم راجع به این حرکات
    اول از خودمون شروع کنیم بهتر نیست؟؟

  3. من کاری با رامبد ندارم چون خودم شغلی دارم که از صبح تا غروب با همه اقشار مردمم و خدا رو شکر هیچوقت برنامشو نگاه نکردم چون میدونستم همش دکونه مگر اینکه جست و گریخته اگر جایی بودم نگاه کردم. آخه دلم میسوزه اگر باحکومت هم این آقا مشکل داشت اگر به بهترین بیمارستان تهران مثل آتیه مراجعه می‌کرد بخاطر چهره بودنش حاضر بودند خدمات رایگان بش بدند ولی ایشون با خاک ایران مشکل داشت و متاسفم برای اون انسان های نادونی که فالوور این فرد و امثال اینند هنر مند اونی هست که همیشه پشت مردمانش بود و همه کس هم توان درک هنر اونها رو نداشت امثال کیا رستمی ها.. کدکنی ها ابتهاج ها. نصیریان ها. شجریان هاو… نه کسی که فقط دلقک بازی میکنه اونم نه به اندازه عشر چارلی چاپلین بزرگ

  4. رامبد تودیگه توحاشیه هم نیستی.حیف وقت که مردم برای دیدن برنامه های اشغال تو گذاشتند.ریاکار بدبخت نون به نرخ روزخور.جرات داری ی بار بیا قاطی مردم شریف ایران تف تفت میکنن.بدبخت دغل باز

  5. برای این متاسف باش که جلوی دوربین قربون صدقه مردم میری اما حاضر نیستی بچه ات بین همین مردم به دنیا بیاد آغای ریاکار

  6. جناب جوان شما فقط به فکر خودتو خانوادت باش و الکی فکرتو مشغول ایران و ایرانیها نکن فوقش چندسال دیگه تشریف میبری کانادا ودیگه لازم نیست ادعای وطن پرستی و شعار زنده باد ایران سر بدی.آدم ریاکار

  7. بزرگترین اشتباه مسئولان انتخاب افراد ریاکار برای برنامه ها بوده است آنهایی که جلوی مردم سنگ ایران ایران به سینه میزنند ولی بچه هایشان را در خارج از کشور به دنیا آورند. وقاحت هم حدی دارد!

  8. چقدر مزخرف میبافی رامبد جوان

    فرهنگی که فرزند آوری رو جایگزین کرده، نمیبینی
    تمسخر برای عزاداری برای یک گربه اونم با شو آف های
    اینستاگرامی و غیره رو میبینی؟
    مسئولین ما اگر درست انتخاب شده بودند، امثال تو به
    عنوان افراد ظاهرا هنرمند اینقدر رشد نمیکردند.
    هنرمندان واقعی ما مخفی اند.. یه مشت خوش گذرون
    نیستند که از این جشن برند اون جشن، به خودشون
    تو این مراسم و اون مراسم جایزه و تقدیر نامه بدن …

    کی میشه از دست همه ی این آدم های چیپ خلاص بشیم
    و افراد لایق واقعی در هرم قدرت و ثروت بالا برند تا حداقل
    عدالت بر این مرز و بوم حکمفرما بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا