اجتماعیفرهنگی

حراج اثر (نوزاد درخشان)

خبرمهم اعلام کرد قرار است به زودی یک اثر دیواری از کیت هرینگ هنرمند دهه نود میلادی به حراج گذاشته شود.

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرمهم، یک نقاشی دیواری با امضای کیت هرینگ به نام «بچه درخشان» یا «بچه تابناک» در معرض حراج گذاشته می‌شود تا به این ترتیب با بالاترین قیمت فروخته شود.

این اثر همانطور که از نامش پیداست نوزادی را نشان می‌دهد که توسط هاله‌ای احاطه شده است. هرینگ این اثر با هاشورهای طلایی ناشی از درخشش را در اتاق خواب دوران کودکی‌اش کشیده که در زادگاهش کوتزتاون، پنسیلوانیا واقع شده است.

هرینگ که در سال ۱۹۷۸ به مدرسه هنرهای تجسمی به نیویورک رفت و در آن دوران اغلب برای بازدید از خانه و خانواده‌اش در پنسیلوانیا به این کشور سفر می‌کرده است.

این طرح با ارتفاع پنج اینچ ۱۴ سپتامبر به حراج گذاشته می‌شود و قسمت آبی رنگ دیوار اتاق هم بخشی از اثر است

فردی که باعث شده اثر هرینگ در معرض فروش گذاشته شود و در این رابطه به خانواده هنرمند کمک کرده، کریستین ایزابل اوکلندر (مورخ هنر) است. این مورخ می‌گوید به احتمال زیاد هرینگ «نوزاد درخشان» را پیش از مرگش در سال ۱۹۹۰ کشیده و آن زمان حدود بیست و هفت‌ساله بوده است. گفتنی است کیت هرینگ در دهه نود درگذشته است.

کیت هرینگ زاده چهارم مه سال  ۱۹۵۸ نقاش و فعال اجتماعی در دهه ۱۹۸۰ بود، که آثارش بیشتر به مفاهیمی چون تولد، مرگ، جنسیت و جنگ می‌پردازد. وی از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۰ زندگی کرد و در سن ۳۲ سالگی درگذشت. او کارهای نخست خود را در راهروها و ایستگاه‌های متروی نیویورک می‌کشید. کیت هرینگ ۱۶ فوریه ۱۹۹۰ در سن سی و دو سالگی در نیویورک درگذشت.

گفتنی است بنیاد کیت هارینگ که در سال ۱۹۸۹ توسط هرینگ تاسیس شد، مأموریت حفظ، گسترش و محافظت از میراث هنر او را به عهده دارد./آرت نیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا