فرهنگی

بازی تاج ‌و ‌تخت؛ ۵ پیش‌بینی هیجان‌انگیز برای فصل نهایی

خبرهای فوری: فقط شش قسمت از سریال پرطرفدار بازی تاج‌و‌تخت باقی مانده است و پیش‌بینی‌های بسیاری دربارهٔ آنچه در این شش قسمت روی خواهد داد، منتشر شده است.

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، بازی تاج‌و‌تخت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی در جهان است و برای شش هفتهٔ آینده، زندگی بینندگانش را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

فصل پایانی ممکن است کوتاه باشد اما اپیزود‌ها کوتاه نیستند. دو قسمت اول فصل هشتم ۵۴ و ۵۸ دقیقه هستند و قسمت سوم یک ساعت است و قسمت چهارم ۷۸ دقیقه است. دو اپیزود نهایی که روز ۱۹ ماه مه پخش خواهند شد، ۸۰ دقیقه هستند.

مسلم است که هواداران دو‌آتشهٔ این سریال، مشتاقانه دل‌شان می‌خواهد بدانند چه اتفاقی قرار است بیفتد و می‌خواهند بدانند که آیا ماجرای این قسمت‌ها از کتاب‌های جرج آرآر مارتین فراتر خواهد رفت؟

در وقفهٔ ۱۸ ماهه میان فصل ماقبل آخر و این فصل، اینترنت پرشده ازانبوه نظریه‌ها و پیش‌بینی‌ها در مورد آنچه رخ خواهد داد، چه کسی زنده خواهد ماند و چه کسی می‌میرد و چه کسی در نهایت بر تخت آهنین خواهد نشست.

مهم‌ترین و آخرین پیش‌بینی‌ها کدامند؟ ما خیلی از آنها را بررسی کردیم و ۵ تا از هیجان‌انگیز‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین آنها را انتخاب کردیم و در اینجا آورده‌ایم. بدون هیچ نظم و ترتیب خاصی:

۱. برن استارک نایت‌کینگ (پادشاه شب) است

این یکی از قوی‌ترین پیش‌‌بینی‌هاست که برخی آن را مطرح کرده‌اند. حتماً هوادارانی در این میان هستند که نمی‌خواهند بپذیرند برن (کلاغ سه چشم) با عبور از ترکیب سرنوشت‌ساز سفر در زمان و نیرو‌های شهودی خویش، درواقع وایت واکر شروری باشد.

1

این نظریه این جنبه را آشکار می‌کند که دخالت نیک‌خواهانه اما فاجعه‌آمیز برن در گذشته باعث همه این مصیبت‌ها شده است. ما همه می‌دانیم که سفرهای او در زمان در‌هم‌آمیختگی‌هایی با ذهن هودور داشته است.

حالا احتمال دارد، طبق یک پیش‌بینی، برن تلاش کند تا پادشاه ایریس تارگارین دوم را از خطر احتمالی وایت واکر‌ها (با صداهایی در ذهنش) خبردار کند و او را دیوانه کند و به “پادشاه دیوانه” تبدیلش کند. البته نظریهٔ دیگری هم مربوط به سفر برن در زمان وجود دارد که منجر به این می‌شود که او همان کسی باشد که از اول دیوار را بنا کرده است.

هیچ‌کس نمی‌داند چه روی خواهد داد، اما آنچه هواداران انتظار دارند این است که برن نقش اصلی و کلیدی در ماجراهای این بخش‌های پایانی داشته باشد و شاید با نیروی “وارگ” بتواند به اژدها تبدیل شود.

[irp posts=”14775″ name=”پشت‌پرده لغو اکران «رحمان ۱۴۰۰» / خطای یک کارگردان، زیان سینماداران”]

۲. جان اسنو هویت دیگری پیدا می‌کند

نام قهرمان اسطوره‌ای آزور آهای (شاهزادهٔ وعده‌داده شدهٔ آکا) در تارو‌پود اسطوره‌های بازی تاج‌و‌تخت تنیده شده است. با کمک شمشیری به نام لایت برینگر، آهای هزاران سال پیش “تاریکی را شکست داده است” و حالا چنین به نظر می‌رسد که قرار است بازگردد و در شکل دیگری ظاهر شود و تلاش کند تا وستروس را از چنگ وایت‌واکر‌ها نجات دهد. اما کدام یک از شخصیت‌های سریال بازی تاج‌و‌تخت به او تبدیل خواهد شد؟

2

یکی از کسانی که احتمال دارد، هرچند قطعی نیست، جان اسنو است. او امتیازات زیادی در این مورد دارد، دوباره زنده شده است، به راستی تارگرین است و شمشیر والریایی دارد و اگر بتواند شاه شب را شکست دهد، جان می‌تواند “برنده” “بازی تاج‌و‌تخت” باشد.

هر چند بسیاری از هواداران این پیش‌بینی را نمی‌پسندند، چون یکی از عواقب اصلی آن این خواهد بود که اگر نظریه جان (آزور) درست از آب درآید، عشق، متحد و عمه او‌ کالیسی، دنریس تارگرین، باید به دلیل از خود‌گذشتگی و فداکاری که ضرورت رسیدن به مقام رسالت است، بمیرد…

۳. کالیسی قهرمان اصلی فصل پایانی خواهد بود و احتمالاً بد‌ذات و شریر

دلایل زیادی وجود دارد که دنریس در پایان سریال نابود شود و راه‌های زیادی برای این رخداد وجود دارد. اما اگر اهل شرط‌‌بندی باشید، شاید بدانید که به همان اندازه هم احتمال دارد که زنده بماند و برندهٔ کل ماجرا شود. درست مثل جان اسنو، بسیاری از هواداران فکر می‌کنند که روح آزور آهای در او حلول خواهد کرد و او همان کسی است که همه را از شر وایت‌واکر‌ها نجات خواهد داد.

3

در واقع سرنوشت او، نقش مهمی در پیش رفتن تمام جنبه‌های داستان تا رسیدن به این بخش‌های نهایی داشته است. آیا او فرزندی از جان اسنو خواهد داشت؟ و اگر چنین شود، نقش نهایی آن فرزند در کل داستان چه خواهد بود؟ آیا دنریس ممکن است در پایان پادشاه یا ملکهٔ شب شود؟

۴. جیمی، سرسی را می‌کشد

سرسی لانیستر، هیولای بی‌رحم، حیله‌گر و تشنهٔ قدرتی است که همهٔ ما دوستش نداریم و یکی از محبوب‌ترین پیش‌بینی‌ها دربارهٔ بخش‌های آیندهٔ سریال این است که او در پایان این داستان زنده نماند.

4

هواداران به رسالتی که در کودکی به سرسی بخشیده شده بود، اشاره می‌کنند و در میان باقی پیش‌بینی‌ها که تا به حال شده است، یکی این است که “برادر کوچک‌تر” او را خفه می‌کند تا بمیرد. هر دو تیریون هستند و خواهر دوقلو و معشوق جیمی، برادر کوچک‌ترش است و یادمان هست که بخش ماقبل آخر سریال، با جدایی و قطع رابطهٔ جیمی با خواهرش به پایان رسید، و چنین به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌ها مبنی بر این است که جیمی در پایان داستان کار سرسی را تمام می‌کند.

نظر دیگر این است که آریا استارک، جیمی را می‌کشد و بعد در حالیکه صورت جیمى رو به چهره زده است، سرسى رو مى‌کشد، به همان شکلى که با تبدیل چهره‌اش به والدر فری، همهٔ اهل خانهٔ او را به قتل رساند.

۵. بانو استون‌هارت و هشدار‌های جدی دیگر…

صحبت از سرنوشت خواهران قدرتمند، آریا و سانسا، بیشترین بحث و توجه هواداران این سریال در روزهای پیش از نمایش اپیزود‌های آخر است.

5

بیایید با آریا شروع کنیم. یکی از آخرین پیش‌بینی‌ها دربارهٔ او از صحنهٔ کوتاهی در ابتدای تیزر تبلیغاتی فیلم سرچشمه گرفته است که نشان می‌دهد او هراسان در حال دویدن در راه تاریکی است که به نظر می‌رسد از گذر‌گاه‌های وینترفل باشد.

دلایل و عوامل بسیاری ممکن است باعث هراس و وحشت او شده باشد، برای مثال یک وایت‌واکر ترسناک که دنبالش کرده باشد، اما بعضی‌ها بر این باورند که آریا با اجساد اعضای خانواده که از دنیای مردگان بازگشته‌اند، روبرو شده است. پیش‌بینی می‌شود که شاه‌شب بعضی از استارک‌هایی که مرده‌اند را دوباره زنده می‌کند و ممکن است آریا، پدر مرده‌اش، ند یا برادرش راب را دیده باشد.

یکی از حدس‌های هواداران این است که آریا با بانو استون‌هارت شرور برخورد می‌کند، که به شکل زامبی‌شدهٔ مادر درگذشته‌اش کتلین درآمده است که البته در بخش معروف کشتار در “عروسی سرخ” در پایان فصل سوم سریال کشته شده بود.

نظرهولناک دیگری هم دربارهٔ آریا وجود دارد که او خودش مرده است. توضیح آن هم این است که آریا در نبرد سهمگینش با ویف (بی‌خانمان) مرده است و ویف با استفاده از چهرهٔ آریا در تمام این مدت به جای او نقش بازی کرده است.

هم‌چنین دربارهٔ سانسا، او در تمام طول این ماجرا و سریال تا به حال شرایط وحشتناکی داشته است، گاهی هم بسیار بحث‌برانگیز بوده است اما یکی از پیش‌بینی‌ها این است که این شخصیت فیلم پایان خوشی داشته باشد (هرچند “خوش” در داستان بازی تاج‌وتخت هر معنایی ممکن است داشته باشد). سانسا، بنا به نظراتی ملکهٔ شمال در وینترفل می‌شود اما فقط در صورتی که جان اسنو بمیرد و صلح پایداری با دنریس برقرار خواهد کرد.

پیش‌بینی‌ها و نظرات دیگر این است که سانسا قرار است بمیرد و حتی یک پیش‌بینی این است که او دوباره به همسر اولش، تیریون لنیستر، که به اجبار با او ازدواج کرده بود، می‌پیوندد.

و البته به‌زودی همه این ماجرا‌ها روشن خواهد شد.

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام جان اسنو با دنیریس ازدواج می کنه و پادشاه اصلی میشن آریا و سانسا پایان خوبی دارن و زنده می مونن اما سرسی هم توسط آریا یا جیمی به قتل میرسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا