فرهنگی

سی‌و نهمین جشنواره فیلم فجر، انتخاب بهترین‌ها بدون نمایش فیلم‌ها

خبرمهم: دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت که جشنواره امسال به دلیل شرایط کرونا بدون نمایش فیلم‌ها برگزار می‌شود و فقط داورها پس از تماشای فیلم‌ها سیمرغ‌ها را به برگزیدگان اهدا می کنند

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرمهم، «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، روز شنبه در نشست رسانه‌ای درباره نحوه اجرای این جشنواره گفت:  جمع‌بندی‌های متعدد ما با اهالی سینما در شورای سیاستگذاری ما را به دو رویکرد رساند.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: در وهله اول برپایی جشنواره فقط برای داوران جشنواره است. یعنی جشنواره هیچ نمایشی نخواهد داشت و داوران در بخش‌های مختلف فیلم‌ها را خواهند دید.

ظوی افزود: اگر در روزهای پیش رو وضعیت سلامت رو به بهبود برود، اولین گزینه این است که آثار کاندیدای هیأت داوران از جمع فیلم‌های رسیده در بخش‌های گوناگون برای مخاطبان اولویت اول (اهالی سینما و رسانه) و در اولویت دوم برای مخاطبان به شیوه ۵۰ درصدی به نمایش درآید.

طباطبایی نژاد همچنین امکان برپایی جشنواره فیلم فجر به صورت آنلاین را غیرممکن دانست و افزود: در این زمینه هم فکر شده بود اما این تضمین وجود ندارد فیلمی که در سامانه‌ها به نمایش دربیاید، به سرقت نرود.

برپایی جشنواره با حداکثر ۵۰ فیلم متقاضی

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره در موعد مقرر برگزار می‌شود و اسامی برگزیدگان ۲۷ سیمرغ روز ۲۲ بهمن اعلام خواهد شد.

طباطبایی‌نژاد گفت: پیش‌بینی ما برای بخش سودای سیمرغ، حداکثر ۵۰ فیلم متقاضی است که آمار دقیق آن بعد از ارسال آثار اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: امسال در هیچ بخشی اعم از مستند، فیلم کوتاه، سودای سیمرغ و تبلیغات هیات انتخاب نداریم.

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: در این دوره از جشنواره، هیأت داوران تمام آثار واجد شرایط حضور در جشنواره اعم از فیلم‌های حرفه‌ای و فیلم‌های اول کارگردان‌ها را در همه بخش‌ها مورد داوری قرار می‌دهد؛ این شانس امسال برای همه فیلم‌ها وجود دارد که شاید اگر هیات انتخاب وجود داشت، در این قضاوت لحاظ نمی‌شدند.

دبیر جشنواره در پاسخ به پرسشی پیرامون جایزه شهید سلیمانی اظهار داشت: ممکن است امسال جایزه سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی (جایزه شهید سلیمانی) به یک فیلم مستند یا کوتاه داده شود و قرار است بر اساس فراخوان این جایزه مثل سال‌های پیش به فیلم‌های بخش سودای سیمرغ اختصاص داده نشود.

در بخش پایانی این نشست خبری مجازی، دبیر جشنواره فیلم فجر، «سیمون سیمونیان» را به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره و «مسعود نجفی» به عنوان مدیر روابط عمومی جشنواره معرفی کرد. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا