استانیتهرانفرهنگی

نقد فیلم های برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

خبرهای فوری و مهم: تحلیل و نقد فیلم های جشنواره فیلم فجر 97

فیلم «ناگهان درخت»

به کارگردانی صفی یزدانیان و تهیه کنندگی پیمان معادی

بازیگران: پیمان معادی – مهناز افشار – پانته آ پناهی ها – زهره عباسی – مهراب قاسم خانی – شقایق دهقان و …

ناگهان درخت
ناگهان درخت

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، شروع روایتگونه ی فیلم شما را حتما برروی صندلی میخ کوب میکند
قاب بندی های زیبای تصویربردار و همچنین موزیک زیبایی که شما را با فیلم همراه می کند و هر لحظه منتظر یک داستان زیبا هستید.
فلش بک های کوتاهی که در فیلم میخورد و کارگردان از باز کردنشان پرهیز میکند. گره های کوچکی که به فیلمنامه داده شده است و شما هر لحظه منتظر یک پایان باورنکردنی از فیلم هستید. اما متأسفانه این اتفاق نمی افتد و هیچ وقت فیلم سیر منطقی خودش را طی نمیکند. فیلم نامه به طور باورنکردنی ناقص و ضعیف است  و در سبک خود جزو بدترین ها بدترین ها به شمار می رود . سکانس های فانتزی و انیمیشنی فیلم جذابیت خاصی به فیلم اضافه نکرده است غیر از اینکه این فیلم را خسته کننده تر می کند. همه چیز انگار در انتهای فیلم دست در دست هم می دهند تا شما از فیلم لذت نبرید. فریم های پوچ و خالی از هدف حوصله ی بیننده را آزار می دهد. موسیقی افت می کند . فیلم سقوط می کند و ناگهان درخت از چشم بیننده ها می افتد.

[irp posts=”10127″ name=”انتقاد تند ارژنگ امیرفضلی از جشنواره فجر + فیلم”]

فیلم «درخونگاه»

به کارگردانی سیاوش اسعدی و تهیه کنندگی منصور سهراب پور

بازیگران : امین حیایی – مهراوه شریفی نیا – ژاله صامتی – نادر فلاح و …

درخونگاه
درخونگاه

محمد حسین علی بابایی نوشت: در تیتراژ، این فیلم تقدیم می شود به مسعود کیمیایی و فیلم با حال و هوای ابتدای دهه هفتاد شروع می شود.

امین حیایی در نقش رضا میثاق شخصیتی است که بجای هشت سال جنگ و دفاع مقدس به ژاپن رفته و در آنجا در بین یاکوزاها کار کرده است و پول زیادی که به دست آورده را برای مادرش در ایران ارسال می کرده تا آنها این پول را به حساب ریخته و از آن محافظت کنند تا رضا از ژاپن برگردد. ژاله صامتی در نقش مادر در طول فیلم همواره می کوشد و به دختر خانه اصرار دارد که به رضا نه از شهید شدن برادرش بگو و نه از اینکه پول ها نیست. این خط داستانی تمام فیلم را پوشش می دهد . بخش زیادی از داستان گره هایی هست که نویسنده فراموش می کند آن ها را باز کند و فیلم در حوالی جریانات مهربانی های رضا میثاق می گذرد و پنهان کاری های اهل خانواده از این که پول او را خرج کرده اند و به او وعده ی واهی می دهند . داستانی که ارزش ساخته شدن فیلم بلند را ندارد و باید در همان حالت نمایشنامه می ماند و گره های تئاتری خود را حمل می کرد. موسیقی فیلم از کیفیت خوبی برخوردار نیست و مطمئنا بعد از تماشای این فیلم هیچ چیز برای شما خاطره انگیز نخواهد بود.

[irp posts=”10060″ name=”آزاده نامداری و دخترش روی فرش قرمز جشنواره فجر”]

فیلم «قصر شیرین»

به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا میرکریمی و نویسندگی محسن قرایی و محمد داوودی

بازیگران : حامد بهداد – ژیلا شاهی – یونا تدین و…

قصر شیرین
قصر شیرین

منتقد سایت خبرهای فوری برای این فیلم نوشت: رضا میرکریمی این بار با قدرت نه چندان مثال زدنی به سینمای ایران باز می گردد و فیلم را با حال و هوای تراژدی و درام سیاه شروع میکند . پدری که کودکانش را نمی خواهد و مادرشان فوت شده است و پدر بر سر فروش ارثیه باقی مانده او با اطرافیان و برادر زن های خود به مجادله می پردازد . فیلم از ریتم قدرتمندی برخوردار است و شما را مجذوب فیلم می کند. فیملنامه ایراد داستانی ندارد و تنها مشکلات خود پرداختن به حواشی و اضافاتی است که ممکن است کمی فیلم در اواسط خود شما را خسته کند.

انتخاب بازیگر درست یعنی حامد بهداد برای این نقش می تواند ضعف های فیلمنامه را تا حدودی بپوشاند و بازی خوب ارائه شده از این بازیگر در نقش پدر منفعت طلب ولی مهربان دیدنی است. استفاده از دو بازیگر خردسال و اتفاقات احساسی برای این دو نفر هوشمندی رضا میرکریمی است در نگاه داشتن مخاطب و همراه کردن آن با فیلم در سکانس هایی که ممکن است فیلمنامه چیزی برای گفتن نداشته باشد. بهرحال فیلم قصر شیرین اثری متفاوت و دوست داشتنی در سینمای میرکریمی خواهد بود.

این مطلب در حال تکمیل است …

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا